از من بپرسيد - صفحه 4

۵۶۲۵.امام على عليه السلام :از من ، راه هاى آسمان را بپرسيد ؛ چرا كه من به آن راه ها داناتر از راه هاى زمينم . پيش از آن كه مرا از دست بدهيد ، از من بپرسيد ؛ زيرا در ميان دو پهلوى من ، دانش هاى بسيارى است ، چون درياهاى خروشان!

۵۶۲۶.امام على عليه السلام :پيش از آن كه مرا از دست بدهيد ، از من بپرسيد ؛ چرا كه درباره چيزى فرودستِ عرش از من پرسش نمى شود ، مگر آن كه از آن ، خبر خواهم داد .

۵۶۲۷.امام على عليه السلام :از من درباره بالاى عرش بپرسيد . از من ، درباره زيرِ عرش بپرسيد . پيش از آن كه مرا از دست بدهيد ، از من بپرسيد .

۵۶۲۸.امام على عليه السلام :پيش از آن كه مرا از دست بدهيد ، از من بپرسيد . سوگند به خدا ، از چيزى از آنچه گذشته و يا به وجود خواهد آمد ، از من نمى پرسيد ، مگر آن كه شما را از آن با خبر خواهم كرد .

۵۶۲۹.امام على عليه السلام :از من بپرسيد . سوگند به خدا ، از من درباره چيزى كه تا روز قيامت به وجود خواهد آمد ، نمى پرسيد ، مگر آن كه از آن برايتان سخن خواهم گفت . درباره كتاب خدا از من بپرسيد . سوگند به خدا ، هيچ آيه اى نيست ، مگر آن كه من مى دانم در شبْ نازل شده است يا در روز ، و در صحرا نازل شده است يا در كوه .

۵۶۳۰.تفسير الطبرىـ به نقل از ابو طُفَيل ـ: شنيدم على عليه السلام مى فرمود : «از من درباره كتاب ناطق و يا سنّت گذشته اى نمى پرسيد ، مگر آن كه از آن برايتان سخن خواهم گفت» .
ابن الكوّاء درباره [ واژه قرآنىِ ]«الذاريات» پرسيد و او فرمود : «آنها ، بادها هستند» .

صفحه از 28