تاريخ : دوشنبه 1395/5/25
کد خبر: 52889

کژراهه بی پایان در پایانه کتابفروشی ها

کتاب «کژراهه بی پایان» درباره شیخیه، بابیه و بهاییت با محوریت فرقه های انحرافی در شیعه از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: کتاب «کژراهه بی پایان؛ تأملی در فرقه های انحرافی و مدعیان دروغین» نوشته حجت الاسلام دکتر روح الله شاکری زواردهی (رئیس دانشگاه معارف اسلامی) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

بر پایه این گزارش، يگانه عامل عزت و سربلندي مسلمانان، وحدت و انسجام آنان در پرتو تعاليم نوراني و جاوداني دين مبين اسلام است، و استعمارگران در طول تاريخ همواره در تلاشند که اين وحدت را به تفرقه و جدايي تبديل کنند و با فرقه‏سازي، مذاهب و مسلمين را به جان يکديگر بيندازند. از آنجا که ماهيت ضداستعماري اسلام مانع طمع‌ورزي ايشان مي‌گردد، براي رخنه در اين سد نيرومند، افکار پوشالي خود را بيشتر در حوزه کشورهاي اسلامي و به‌واسطه حکومت‌ها و عوامل دست نشانده متمرکز کرده و فرقه‌هاي ضاله‌اي چون بهائيت را به‌وجود آورده‌اند.

نویسنده در ۱۰ فصل سعي کرده‌ است از يک‌سو به ريشه‌هاي پيدايش بهائيت، يعني شيخي‌گري و بابي‌گري بپردازد، و از سوي ديگر از نقش کشورهاي استعماري مثل روسيه، انگليس، آمريکا و در نهايت صهيونيزم در این زمینه سخن به ميان آورد. در بخش پاياني نيز مدعيان دروغيني که در حقيقت بسترسازان فرقه‌هاي انحرافي هستند، را مورد بررسي قرار گرفته است.

گفتنی است «علل پیدایش فرقه های انحرافی»، «اولین فرقه های انحرافی»، «شیخیه»، «بابیه»، «بهاییت»، «نقش استعمارگران در پیدایش و تکوین بهاییت»، «بررسی تاریخی بهاییت در دهه های اخیر»، «عوامل زمینه ساز در ادعای دروغین»، «فرقه های انحرافی چگونه عمل می کنند؟» و «معرفی مدعیان دروغین» عناوین فصول ده گانه این کتاب هستند.

چاپ اول «کژراهه بی پایان» در ۲۷۲ صفحه، قطع رقعی، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :