تاريخ : پنج شنبه 1395/5/28
کد خبر: 52943

اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث، به بازار کتاب آمد

کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» نوشته محمدحسن باجلان از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، کتاب «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» نوشته محمدحسن باجلان از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

ارتباط گفتاری، مهم‌ترین جلوه تعامل انسانی است و شناختن مبانی، اصول، شیوه‌ها، ارکان و کارکردهای آن، نقش مؤثری در تعالی آدمی دارد. از سوی دیگر، بی‌توجهی به آن و ناآگاهی یا ناتوانی در این زمینه، در عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی و بین المللی سبب سردی روابط و گاه بروز تنش‌ها و درگیری‌هایی می‌شود.

در قرآن کریم و روایات، نقش و نیز عوامل و موانع ارتباط گفتاری موثر و سودمند، همچنین آداب گفت‌وگو با اشخاص و گروه‌های مختلف با دقت و ظرافت طرح شده است. تبیین این موضوع می‌تواند افزون بر بازتاب آموزه‌های ژرف و دل‌انگیز اسلام در این عرصه، بستر بهبود مناسبات فردی و اجتماعی را فراهم آورد.

این کتاب در چهار بخش ارائه شده است: «مفهوم و جایگاه ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث»، «اصول اخلاقی ـ تربیتی»، «ارتباط گفتاری» و «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» (شامل اصول مشترک در ارتباط‌های گفتاری و اصول ویژه ارتباط گفتاری با افراد و گروه‌های خاص).

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :