مجله محدث شماره 34-33 - صفحه 11






مجله محدث




معاونت امور بین الملل












سالنامه حديثی چند زبانه، شامل تقويم سال 2010 ميلادی، مناسبت‌ها و احاديث اهل بيت(ع)، به زبان‌های فارسی، عربی، انگليسی، فرانسوی، مالایا، ترکی استانبولی به همت معاونت امور بين الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحديث منتشر شد.


به گزارش پایگاه دارالحديث، در اين تقويم، مناسبت‌های بين المللی، اسلامی، شيعی و ايرانی، به چند زبان گنجانده شده است. اين تقويم، از آغاز سال نو ميلادی 2010 آغاز می‌شود و يك سال كاری كامل كشورهای خارجی را دربرمی‌گيرد و در هر روز، روايات معصومان (ع)، به زبان‌های عربی، انگليسی، فرانسوی، فارسی، مالایا، ترکی استانبولی درج گرديده است.


اين سالنامه حديثی به همت مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث در جهت نشر و ابلاغ معارف اهل بيت (ع) در سطح جهانی، تدوين شده است.












محصولات رسانه‌ای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با هدف ترویج شعائر دینی و فرهنگ قرآنی و گسترش معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تولید شده است، در سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتالی از هشتم تا هجدهم مهر، در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) عرضه شد.


به گزارش روابط عمومی و بین الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در این غرفه، پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس، دانشکده مجازی علوم حدیث، مجتمع فرهنگی ـ آموزشی حکمت، مرکز نجوم و سایر محصولات دیجیتالی در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفت.


پایگاه اینترنتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی به نشانی WWW.abdulazim.com در سه بخش فارسی، عربی و انگلیسی تعریف شده و اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و قرآنی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به همراه اطلاعات مذهبی و تاریخی مربوط به اماکن متبرک و بخش‌های گوناگون آستان مقدس همچون مؤسسات و مجموعه‌های وابسته، موزه، مرکز نجوم و دارالشفاء کوثر در این پایگاه ارائه شده است.


این نمایشگاه از شش بخش اصلی و هشت بخش جانبی تشکیل شد که بخش‌های اصلی شامل نرم‌افزارهای رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجیتال، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتالی است.


بخش‌های جانبی سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال شامل بین‌الملل، بخش ویژه شهر دیجیتال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، رسانه‌های دیجیتال در آیینه هنر، مؤسسات ارائه دهنده خدمات دیجیتال سازمان‌ها و استان‌ها و بخش مسابقات بود.









طی مراسمی، از 14 حافظ کل قرآن کريم که در سال گذشته موفق به حفظ قرآن شده اند، و از 43 حافظ کل قرآن که در سال های اخير در مرکز آموزش قرآن کريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع) به افتخار حفظ آيات کلام الله مجيد نائل شده اند، تجليل شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، آیين اختتاميه دوره تابستانه کلاس های مرکز آموزش قرآن کريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع)، با حضور استادان برجسته قرآن، قاريان و حافظان ممتاز قرآن و جمعی از قرآن آموزان اين مرکز قرآنی، به همراه خانواده های ايشان در مصلای بزرگ ری برگزار شد.


اين مراسم عصر يکشنبه 5 مهر در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی (ع)، با برنامه های متنوع قرآنی ـ فرهنگی برگزار شد.


در آیین اختتاميه دوره تابستانه مرکز آموزش قرآن کريم، همچنين گزارشی از فعاليت های قرآنی اين مرکز به حاضران ارائه شد، و از شماری از مربيان و قرآن آموزان نمونه و برگزيده در ترم گذشته، با اهدای جوايز قدردانی شد.


در مرکز آموزش قرآن کريم در ترم تابستانه، بيش از هشتصد قرآن آموز دختر و پسر از پنج سال به بالا در رشته های حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن کريم شرکت داشتند که برخی از آنها همچون محمد مهدی حق گويان، سيد محمد عزيزنژاد، رضا عربی مهربانی، بيداء سالار، الهام منگلی، مجيد باقری در مسابقات حفظ، قرائت قرآن کريم و اذان، در سطوح استانی و کشوری به کسب افتخارات قرآنی نائل شده اند.


در اين مرکز که قرآن آموزان خود را با آزمون اوليه می پذيرد، تا کنون بيش از چهل هزار نفر قرآن آموز در رشته های حفظ، قرائت و مفاهيم شرکت نموده اند.











جمعی از قرآن‌آموزان، استادان و اعضای ندای ملکوت مرکز آموزش قرآن کریم، با درخشش در سی و دومین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، توانستند 45 درصد رتبه های ممتاز در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم را کسب کنند.


به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه، سی و دومین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم را آذر امسال در فرهنگسرای ولاء برگزار كرد.


در مسابقات حفظ کل قرآن کریم مقطع بزرگسالان این مسابقات، آقایان حمید ایمان دار و مجید باقری به ترتیب، رتبه های اول و دوم و در رشته قرائت قرآن کریم، آقایان مجتبی محمدبیگی و محمد برخورداری توانستند رتبه های اول و سوم را کسب کنند.


در رشته ترتیل مقطع بزرگسالان نیز آقایان جعفر شکری و احمد رحیمی، رتبه های اول و دوم را از آن خود کردند.


همچنین در مقطع شکوفه ها، آقایان محمدمهدی حق گویان و سید محمد عزیزنژاد حائز رتبه های اول و دوم شدند.


در گروه خواهران، در رشته حفظ کل قرآن کریم مقطع بزرگسالان، خانم ها فرح الوان کاریان، صبیحه حسنی و فاطمه حسینی علایی، رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته ترتیل، خانم ها مرضیه نوابی و اکرم عبداللهی، در مقطع بزرگسالان حائز رتبه های اول و سوم شدند.


در سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، هفده نفر دیگر از قرآن‌آموزان مرکز آموزش قرآن کریم نیز در رشته های حفظ چندین جزء قرآن کریم در مقطع شکوفه ها و بزرگسالان گروه برادران و خواهران توانسته اند رتبه های برتر را از آن خود کنند.












صفحه از 11