تاريخ : یکشنبه 1395/6/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53525
تقدیر از آیت الله ری شهری در جشنواره امام علی پژوهان

تقدیر از آیت الله ری شهری در جشنواره امام علی پژوهان

چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان با تقدیر از چهره هایی همچون آیت الله ری شهری فردا در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، چهارمین جشنواره بین المللی «امام علی پژوهان» دوشنبه، ۲۹ شهریورماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، در این جشنواره پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی دکتر حسینعلی قبادی، رییس جشنواره به سخنرانی می پردازد، همچنین در ادامه دکتر محمود جنیدی جعفری، دبیر علمی جشنواره و رییس مرکز تحقیقات امام علی(ع) سخنرانی می کند.

این گزارش می افزاید: در ادامه این مراسم پرفسور افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو از کشور پاکستان سخنرانی می کند و  در بخش دیگر فعالیت های این جشنواره میزگرد «اندیشمندان امام علی پژوهان» در حوزه قفقاز و شبه قاره هند، برگزار می شود که در این میزگرد پروفسور گارنیک آساطوریان استاد دانشگاه ایروان، پروفسور خسرو قاسم استاد دانشگاه علی گری از کشور هندوستان، استاد رامین داداش اوف از آذربایجان و دکتر ویکتوریا آرک لوا استاد دانشگاه اسلوونی سخنرانی دارند.

علاوه بر این، پس از اجرای گروه تواشیح در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و برگزیده چهارمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهان سخنرانی می کند و در ادامه میزگرد اندیشمندان امام علی پژوه در خاورمیانه برگزار می شود.

همچنین، پروفسور صلاح مهدی فرطوسی، استاد دانشگاه نجف در ادامه این مراسم سخنرانی می کند و در ادامه کتاب سه جلدی او که از سوی مرکز تحقیقات امام علی (ع) ترجمه شده است، رونمایی می شود. در ادامه این برنامه پروفسور  علی مهدی زیتون  از کشور لبنان، دکتر عُدی جواد علی، معاون پژوهشی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه به سخنرانی می پردازند.

در ادامه این مراسم از تارنمای «بانک اطلاعاتی امام علی پژوهان» رونمایی می شود. اما میزگرد اندیشمندان امام علی پژوه داخلی با حضور دکتر سید علاء الدین شاهرخی از دانشگاه لرستان، دکتر فاطمه احمدی، استاد حوزه و دانشگاه، دکتر ناصر الهی، معاون پژوهشی دانشگاه مفید بخش های دیگر این مراسم را تشکیل می دهد.

بنابر این گزارش، در ادامه و پس از رونمایی از کتاب «مجموعه مقالات همایش حکومت علوی»، میزگرد «اندیشمندان امام علی(ع) پژوه» از موسسه آموزش علوم انسانی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با حضور استاد محمد البعاجی از کشور عراق و محمد ظاهر نصیری و محمد محسنی از کشور افغانستان برگزار می شود.

گفتنی است، بخش پایانی این مراسم به سخنرانیآیت الله محمد محمدی ری شهری، رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و برگزیده ویژه جشنواره و همچنین اهدای جوایز اختصاص دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :