تاريخ : دوشنبه 1395/6/29 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53545
موسوعة السنة النبویة فی مصادر مذاهب الاسلامیه، رونمایی می شود

موسوعة السنة النبویة فی مصادر مذاهب الاسلامیه، رونمایی می شود

پژوهشگاه مطالعات تقریبی از رونمایی موسوعة السنة النبویة فی مصادر مذاهب الاسلامیه در روز پنجم مهرماه با حضور مراجع عظام تقلید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری دیروز ۲۸ شهریورماه در نشستی خبری گفت: اکثریت جهان اسلام با گروه‎های تکفیری داعشی مخالف هستند و قطعا علمای دین خوشحال می‌شوند که علمای اسلام با مطالعات و گفتمان تقریبی و وحدت‌آفرین با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
وی افزود: پژوهشگاه مطالعات تقریبی در عمل نشان می‎دهد که تقریب که جزء توصیه‎های اکید رهبر انقلاب اسلامی می‌باشد، به دنبال ایجاد روح همدلانه بین آحاد امت اسلامی است.
رئیس پژوهشگاه تقریب مذاهب بیان کرد: موسوعه عظیم احادیث مشترک با عنوان السنه النبویه فی مصادر مذاهب الاسلامیه با همین هدف در بیروت به شکلی نفیس منتشر شده است.
وی اظهار کرد: این کتاب توسط گروه قرآن و حدیث پژوهشگاه مطالعات تقریبی در طول ۱۲ سال به ثمر رسیده است و این اثر که یکی از خواسته‎ها و آرزوهای مرحوم آیت‎الله‎العظمی بروجردی بود در ۲۰ جلد منتشر شده است.
مختاری بیان کرد: این مجموعه نفیس دوشنبه هفته آینده ۵ مهرماه با حضور مراجع و علما و بزرگان حوزه در مدرسه عالی دارالشفا رونمایی خواهد شد.
وی گفت: در این مجموعه احادیث مشترک از اهل سنت و شیعه که دارای مضامین واحدی هستند جمع‌آوری شده و جالب است که در این کتب، نویسندگان هیچگونه قضاوتی نداشته‎اند و تنها کلمات صادره از پیامبر اکرم(ص) با طریق مختلف نقل شده است.
وی ادامه داد: این کتاب شامل ۲۰ هزار صحفه است و به شکل تقریبی، بیش از ۴۰ هزار حدیث و روایت را که فریقین روی آن اتفاق نظر دارند بیان کرده است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی بیان کرد: این موسوعه دایره‎المعارف احادیث فریقین است و بیش از ۵۰ کلان موضوع که ذیل هرکدام موضوعات ریز فراوانی وجود دارد در این کتاب بیان شده است.
مختاری اظهارکرد: این کتاب در واقع ۶۲ جلد است ولی به دلیل سهولت در امر نشر این کتاب در قالب ۲۰ جلد ۱۰۰۰ صفحه‎ای زیر نظر متخصص‎ترین شخصیت‎های علمی در این عرصه منتشر شده است.
مختاری ادامه داد: در این کتاب ابتدا احادیث اهل سنت و سپس احادیث شیعه به شکل موضوعی بیان شده است و اولین بخش این کتاب را توحید تشکیل می‌دهد که منبع مطمئنی برای استفاده محققان است.
وی تصریح کرد: نکته مهم این است که این کتاب در لبنان و با سبک و سیاق کتب اهل سنت، منتشر شده است و انتشار در بیروت باعث سهولت در توزیع در سراسر دنیا شده است.
مختاری عنوان کرد: از دو هفته پیش این کتب در محضر مراجع عظام عرضه شده است که مراجع نیز در آینده نظرات خود را بیان می کنند تا در چاپ‌های بعدی نکات مورد تاکید لحاظ شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :