تاريخ : چهارشنبه 1389/1/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5359
نگاهی به فعاليت‌های واحد پاسخگويی به سوالات حديثی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث

نگاهی به فعاليت‌های واحد پاسخگويی به سوالات حديثی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث

News

چهار شنبه 11/1/89

راوي: واحد پاسخگويی به سوالات حديثی يكی از بخش‌های فعال در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث است كه با مديريت حجت‌الاسلام والمسلمين «صادق حائری‌جم» مشغول به فعاليت است.

به گزارش راوي، حجت‌الاسلام والمسلمين«صادق حائری‌جم» مدير واحد پاسخگويی به سوالات حديثی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به معرفی اين واحد و فعاليت‌های آن پرداخت و گفت: حجم بالای فعاليت‌كاری، اين واحد را به يكی از فعال‌ترين و مهم‌ترين بخش‌های اين موسسه تبديل كرده است كه به سوالات و ابهامات مخاطبين و پرسشگران در زمينه حديث پاسخ می‌دهد.
وی افزود: مخاطبين و پرسشگران از اين واحد شامل اقشار مختلف جامعه، روحانيون و دانشجويان هستند. همچنين از دفاتر مراجع معظم تقليد نيز رابطانی مشخص شده‌اند كه جواب سئوالات حديثی خود را از اين واحد دريافت كنند. گردش كاری ما به اين شكل است كه در صورت تماس با ما، سوال از پرسشگر دريافت شده و اگر جواب سوال مشخص بود همان موقع پاسخ داده می‌شود و در صورت نياز پس از بررسی‌های لازم و ارجاع به محققان مركز، جواب سوال‌كننده داده می‌شود.
مدير واحد پاسخگويی به سوالات حديثی گفت: گاهی اوقات سوالات اعتقادی از سوی پرسشگران مطرح می‌شود كه در حد توان جوابگوی آن خواهيم بود و در غير اين صورت به مراكز تخصصی مربوطه ارجاع داده می‌شود.
وی افزود: هموطنان تهرانی می‌توانند با گرفتن شماره تلفن 55952727 بدون كد پيش‌شماره با اين واحد تماس بگيرند و سوالات خود را مطرح كنند كه اين مزيت باعث استقبال علاقه‌مندان تهرانی از اين واحد شده است. همچنين هموطنان می‌توانند با شماره تلفن 7783030 با كد 0251 تماس بگيرند.
حجت‌السلام و‌المسلمين صادق حايری‌جم گفت: نوع سوالاتی كه در اين واحد مطرح می‌شود متفاوت است اما بطور معمول سولات مخاطبين درباره احاديث در موضوعات خاص بوده و يا حديثی را شنيده‌اند اما نمی‌دانند از كدام معصوم نقل شده و يا در كدام كتاب آورده شده است.
وی خاطر‌نشان كرد: بطور ميانگين روزی حدود چهل تماس با اين مركز گرفته می‌شود كه در هر تماس حدود چهار حديث مطرح می‌شود و ما نيز پاسخگوی آنها خواهيم بود.
مدير واحد پاسخگويی به سوالات حديثی افزود: گاهی اوقات در حل مشكلات خانوادگی، تربيتی و ... به مخاطبين خود بر اساس تجربيات و اطلاعاتی كه داريم مشاوره هم خواهيم دادو خوشبختانه توانسته‌ايم بسياری از مشكلات را حل كنيم و اين امر رضايت تماس‌گيرندگان را نيز در برداشته است.
حجت‌السلام و المسلمين صادق حايری‌جم افزود: نوع برخورد و تماسهای دريافتی نشان می‌دهد كه سوالات و ابهامات حديثی پرسشگران توسط اين واحد بهتر و سريع‌تر و با كيفيت بيشتری پاسخگويی می‌شود.
وی تصريح كرد: برخی از سوالات نيز از طريق اينترنت دريافت و پس از بررسی بصورت اينترنتی جواب داده می‌شود كه سايت مورد نظر به نشانی www.hadith.net است.
يادآوری می‌شود، اين واحد با سابقه 15 سال فعاليت و با مخاطبينی از تمام اقشار جامعه نقشی مهم و اساسی در تبيين و شناخت هر چه بهتر احاديث اسلامی و رفع ابهامات وارد شده در اين زمينه ايفا كرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :