تاريخ : چهارشنبه 1395/6/31
کد خبر: 53598

کتاب "به خدا قسم دوستت دارم!" منتشر شد

چاپ اول "کتاب به خدا قسم دوستت دارم!" به قلم کبری التج از سوی انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد.

کتاب یادشده یکی از مجموعه کتاب های داستانی تولید شده در مدیریت تدوین متون معاونت فرهنگی و هنری موسسه دارالحدیث است که در جهت ترویج محتوای احادیث، بازنویسی شده است.
داستان های کتاب و حتی اسامی، واقعی اند و در کتب مختلف تاریخی ذکر شده است.
تمام داستان های این مجموعه، برگرفته از کتاب «دانش نامه امیرالمومنین علیه السلام بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ»  تالیفآیت الله محمدی ری شهریاست.

بخشی از پیشگفتار کتاب به قلم نویسنده:
حاصل کار من، دانه‌های کوچکی است که مرغکِ جانم از این خرمن انبوه برداشته است.
پیش از مطالعۀ کتاب، ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم:
۱.تمام داستان‌های کتاب و حتی اسامی‌، واقعی است و در کتب مختلف تاریخی ذکر شده و نویسنده فقط از تخیلش برای پر و بال دادن به داستان و تصویرسازی استفاده کرده است.
۲.منبع اصلی‌ای که از آن استفاده کردم، مجموعۀ ۱۳ جلدی دانشنامۀ امیرالمومنین علیه السلام بر پایۀ قرآن، حدیث و تاریخ، تألیف آیت الله محمدی ری‌شهری است که به‌حق مجموعۀ گرانسنگ و مفیدی است و مطالعۀ آن را به همۀ دوستداران مولا علی علیه السلام و همۀ جویندگان حقیقت توصیه می‌کنم.
۳.در نگارش کتاب، تمام سعی‌ام بر ساده‌نویسی بوده است.

وصی خاتم

........... در اولین فرصتی که پیش آمد، رو به پیامبر کرد و پرسید: «ای پیامبر خدا! سؤالی دارم».
پیامبر با مهربانی به او نگاه کرد و فرمود: «بپرس».
-    هر پیامبری وصی‌ای دارد. وصی شما کیست؟
پیامبر چند لحظه‌ای سکوت کرد. همان موقع مردی از راه رسید و خودش را به پیامبر رساند و از او سؤالاتی پرسید و جوابش را گرفت و برگشت. همه ساکت بودند و گاهی به سلمان و گاه به پیامبر و گاه به یکدیگر نگاه می‌کردند. تا اینکه پیامبر رو به سلمان کرد و فرمود: «سلمان! می‌دانی وصی موسی کیست؟».
-    بله، یوشع بن نون.
-    چرا؟
-    چون داناترینِ آنان بود.
-     بی‌گمان، وصی و جایگاه راز من و مهم‌ترین کسی که پس از خود می‌نهم و وعده‌های مرا تحقق می‌بخشد و بدهی‌ام را ادا می‌کند، علی بن ابی طالب است»


چاپ اول کتاب به خدا قسم دوستت دارم!، به قلم کبری التج، شمارگان هزار نسخه، قطع رقعی، ۸۵ صفحه و بهای ۵۰۰۰ تومان در شهریور ۹۵ توسط انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :