تاريخ : چهارشنبه 1389/1/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5361
گسترش معارف حديث، از اهداف مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث است

گسترش معارف حديث، از اهداف مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث است

News

چهار شنبه 11/1/89

راوي: نشر و گسترش علوم و معارف حديثی و تربيت مربی حديثی در بين متخصصين اين رشته از جمله اهدافی است كه مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث آنها را درنظر گرفته است.

حجت السلام و المسلمين مهدی غلامعلی مدير مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث در گفتگو با راوي به معرفی اين مركز و فعاليت های آن پرداخت و گفت: اداره آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث زير نظر معاونت فرهنگی اين دانشكده از حدود 5 سال پيش فعاليت خود را آغاز كرد.
حجت الاسلام غلامعلی افزود: اين آموزشها عموما بصورت كوتاه مدت برگزار می شود. همچنين در طول كار نيز اين آموزشها برای مراكز آموزشی كه دوره های ضمن خدمت اجرا می كنند برگزار می شود.
وی تصريح كرد: در اين مركز آموزشها به دو نوع كوتاه مدت و گزينشی تقسيم می شود. در دوره های كوتاه مدت مباحث در مدت 42 ساعت تا 100ساعت تدريس كه اين نوع دوره ها هم اكنون نيز برای مديران پرورشی آموزش و پرورش تهران، طلاب خارجی، انجمن روان شناسی حوزه علميه و...در حال برگزاری است.
وی افزود: يكی از ويژگيهای اين دوره در مقايسه با دوره های گزينشی اين است كه در پايان دوره كوتاه مدت پس از يك امتحان پايانی،به متقاضيانی كه به نمرات حد نصاب رسيده باشند گواهی نامه پايان دوره آموزش های آزاد اعطا می گردد.
مدير مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث اعلام كرد: برای برگزاری اين دوره ها از نظر مكانی با هيچ محدوديتی روبرو نيستيم.برای مثال دوره های كوتاه مدت علاوه بر قم در استانهايی چون گيلان و زاهدان نيز اجرا می شود.
وی افزود:نوع دوم اين آموزشها، دوره های گزينشی نام دارند كه با توجه درخواست و نياز مراكز آموزشی و ادارات و...تشكيل جلسه داده می شود و محوريت اين آموزشها، حديث است.
حجت السلام و المسلمين غلامعلی گفت: تفاوت آموزش های گزينشی با كوتاه مدت اين است كه در اين نوع آموزشها، كلاسهادر كمتر از 42ساعت برگزار می شودو گواهی نامه ای نيز اعطا نمی گردد.
مدير مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث اضافه كرد: خوشبختانه برگزاری اين دوره ها كه در محورهای علوم حديث و معارف حديث اجرا می شودبا استقبال متقاضيان روبرو شده و خواستار ادامه اين كلاسها شده اند.
حجت السلام و المسلمين غلامعلی افزود: از ديگر فعاليتهای ما می توان به برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان پرورشی و دينی استان تهران و طلاب فارغ التحصيل مقطع كارشناسی ارشد و دكتری اشاره كرد كه اين دوره های آموزشی يا بصورت كنفرانس با pdf ويا كارگاههای علمی تخصصی ويژه متخصصين برگزار می شود.
مدير مركز آموزشهای آزاد دانشكده علوم حديث گفت: ثبت نام از متقاضيان تهرانی از فروردين ماه سال جاری آغاز خواهد شد ولی تاكنون در استان قم بالغ بر 30 نفر برای حضور در اين دوره اموزشی كه در ارديبهشت ماه برگزار می شود ثبت نام كرده اند.
وی افزود:دروس تدريسی در اين دورهها شامل علوم حديثی و معارف حديثی خواهد بود.هندسه دانشهای حديثی،تاريخ حديث شيعه وآشنايی با علم رجال از جمله مباحث علوم حديثی و سيره پبشوايان دينی،حياءو و رضايت از زندگی نيز از جمله مباحث در نظرگرفته شده برای دروس معارف حديثی است.
حجت السلام غلامعلی گفت: از آغاز فعاليت مركز آموزشهای آزاد تاكنون حدود پنج هزار نفر در آموزشهای مركز ثبت نام نمودند.همچنين به كسانی كه در آزمونهای پايانی دوره های آموزشی موفق به كسب نمره حد نصاب شده اند گواهی نامه پايان دوره اعطا شده است.
يادآوری می شود، علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر می توانند با شماره تلفن 7785045-0251 تماس حاصل فرمايند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :