تاريخ : دوشنبه 1395/7/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53716
تلاش، اخلاص و هدایت خاصه الهی سه رکن اساسی رسیدن انسان به نقطه مطلوب در زندگی

تلاش، اخلاص و هدایت خاصه الهی سه رکن اساسی رسیدن انسان به نقطه مطلوب در زندگی

آیت الله ری شهری در آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث :
برای رسیدن به نقطه مطلوب در زندگی علمی و عملی توجه به آیه شریفه « والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا » لازم است.

به گزارش روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث؛ رئیس دانشگاه قرآن و حدیث که پنجم مهر ماه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث سخن می گفت؛ با اشاره به تقارن آین مراسم با روز مقدس و مبارک مباهله و هفته دفاع مقدس، این مناسبت ها را مهم برشمرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام حادثه روز مباهله و نزول آیه مباهله را سند افتخاری برای اسلاماهل بیت علیهم السلامو به طور خاص ولایت و خلافت بلافصلحضرت امیرالمومنین علی علیه السلامبعد از نبی مکرم اسلام،حضرت محمد (ص) دانست.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در بخش دیگر سخنان خود با استناد به آیه شریفه « والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا » تصریح کرد: این آیه شریفه می تواند مبنای حرکت مدیران، استادان و دانشجویان برای پیشبرد کارها در مقایسه با سال های قبل قرار گیرد.

آیت الله محمدی ری شهریدر ادامه سخنان خود افزود: تلاش، اخلاص و هدایت خاصه الهی به عنوان سه رکن اساسی برای رسید انسان به نقطه مطلوب هستند و برای رسیدن به این نقطه مطلوب در زندگی علمی و عملی لازم است   به این آیه شریفه توجه داشته باشیم.

وی در ادامه همین مبحث، نخستین شرط را برای رسیدن به نقطه مطلوب در زندگی تلاش دانست و افزود: بدون تلاش انسان نمی تواند به هدف خود برسد و طبق فرموده حضرتامام رضا علیه السلامکه می فرمایند: اگر کسی از خداوند توفیق تحقق امری را بخواهد و تلاش نکند، خودش را مسخره کرده است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث دومین شرط را برای رسیدن انسان به نقطه مطلوب اخلاص دانست و گفت: تلاش، تحصیل، تدریس برای رضای خداوند خیلی مهم است.

آیت الله محمدی ری شهری در پاسخ به کسانی که می گویند، برخی هستند که به خدا هم اعتقاد ندارند و دین های انحرافی دارند و این افراد با درس خواندن موفق هم می شوند گفت: تردیدی نیست انسان هرچه در این دنیا تلاش کند، نتیجه آن را لااقل در این دنیا می بیند؛ ولی اگر کار برای خدا باشد انسان از یک هدایت ویژه الهی برخوردار خواهد شد که قابل مقایسه با کسی که کارش برای خداوند باشد، نیست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :