تاريخ : چهارشنبه 1395/7/14 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53769
برگزاری نشست هماهنگی خودآگاهی امام حسین(ع) و ترسیم خطوط نبرد

برگزاری نشست هماهنگی خودآگاهی امام حسین(ع) و ترسیم خطوط نبرد

دومین نشست هماهنگی خودآگاهی امام حسین(ع) و ترسیم خطوط نبرد از سوی مجمع وارث‌الانبیاء برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی هماهنگی خودآگاهی امام حسین(ع) و ترسیم خطوط نبرد با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی برگزار خواهد شد.
این نشست علمی روز شنبه، ۱۷ مهرماه با حضور طلاب عرب‌زبان در مجمع وارث الانبیاء در بلوار جمهوری اسلامی کوچه ۳۶ فرعی ششم برگزار می‌شود.
اولین نشست از این مجموعه ۱۲ مهرماه در این مکان و با حضور رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شده بود.
آیت الله فاضل لنکرانی در این نشست به تبیین قرآنی مسئله علم امام و امامت پرداخت و در نشست دوم نیز به مسئله روایی آن خواهد پرداخت که مسئله عاشورا و علم امام نیز در این مقوله مورد بحث قرار گرفته و خواهد گرفت.
آیت الله فاضل در نشست اول در سخنانی به تبیین سه دسته از آیات قرآن درباره علم غیب پرداخت و گفت: در قرآن کریم سه دسته آیات داریم؛ دسته‌ای علم غیب را منحصر به خداوند کرده است؛ دسته دوم علم غیب را به انبیاء نیز نسبت داده و دسته دیگری داریم که علم غیب را از همه از جمله انبیاء نیز نفی کرده است.
وی با بیان اینکه میان وراثت کتاب و علم به آن ملازمه وجود دارد، افزود: معنای حقیقی وراثت همان علم به کتاب است و ائمه(ع) نیز چون از طرفی وارث کتاب هستند و از طرفی علم کتاب دارند به خوبی دلالت بر اثبات امامت آنان دارد بنابراین وقتی کتاب «تبیان لکل شیء» است ائمه(ع) نیز «عالمون بکل شیء» هستند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :