تاريخ : چهارشنبه 1395/7/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54017
دانشگاه سلامت و دین دانشجو گرفت

دانشگاه سلامت و دین دانشجو گرفت

سرانجام پس از دو سال از تأسیس دانشکده طب و دین در دانشگاه علوم پزشکی قم سرانجام با تلاش‌ وزیر بهداشت این دانشگاه تحت عنوان سلامت و دین نخستین دانشجویان خود را پذیرش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سرانجام پس از وعده‌‌های مختلف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر راه‌اندازی دانشکده طب و دین سرانجام این دانشکده با پیگیری‌های ایکنا و قول وزیر بهداشت مبنی بر عدم تأخیر در پذیرش دانشجو مهرماه امسال تحت عنوان دانشکده سلامت و دین نخستین دانشجوهای خود را پذیرش کرد.

برای نخستین بار سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت؛ خبر پذیرش دانشجو در دانشکده سلامت و دین را به ایکنا داد و اظهار کرد:
تمامی مشکلات موجود بر سر راه پذیرش دانشجو در این دانشکده برداشته شده و این دانشگاه باید مهرماه امسال کار خود را آغاز کند.

پیش از این قرار بود دانشکده سلامت و دین در مهرماه سال گذشته دانشجو پذیرش کند اما از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دلیل تغییر برخی کوریکلوم‌های آموزشی این مهم انجام نشد.

سید حسن عادلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با ایکنا از پذیرش دانشجویان در دو مقط ارشد و دکتری ذیل رشته‌های:قرآن، حدیث و سلامت، تاریخ پزشکی و اخلاق پزشکیخبر داد.

وی تصریح کرد: ۸ دانشجو در مقطع ارشد قرآن، حدیث و سلامت؛ ۸ دانشجو در تاریخ پزشکی و ۴ دانشجو در مقطع دکتری رشته اخلاق پزشکی پذیرفته شده‌اند.

عادلی یادآور شد: در حال نیاز سنجی بوده تا در آینده رشته‌هایی مانند فلسفه پزشکی، حقوق و فقه پزشکی نیز در این دانشکده راه‌اندازی شوند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :