5
نيم سال نامه پژوهشي-اطلاع رساني حديث انديشه 01

نيم سال نامه پژوهشي-اطلاع رساني حديث انديشه 01
4

كه تسلط به آن نيازمند آگاهى هاى گسترده رجالى ، تاريخى ، اعتقادى ، زبان شناختى و نيز آموزشِ عميق و دقيق است . پژوهش هاى نقادانه و بحث هاى بنيادين درباره آن ، در خارج و داخل جهان اسلام ، ضرورت تحقيق و پژوهش مستقل در اين حوزه را تقويت كرده و نياز نسل امروز به بهره مند شدن از آن ، بر اهميت بازخوانى و باز پژوهى آن افزوده است .
تشكيل دانشكده علوم حديث در مسير پاسخ گويى به اين نيازهاى گسترده بوده است ، از اين رو پس از تأسيس دانشكده ، مجله «حديث انديشه» ، با هدف حمايت و تقويت روحيه پژوهش در بين دانشجويان ، فعاليت خود را زير نظر معاونت پژوهشى به عنوان نشريه اى دانشجويى آغاز كرد . چهار سال فعاليت دانشجويى ، در قالب چهارده مجله ، به خوبى نشان داده است كه ف عاليت هاى علمى دانشكده تا حدى به بار نشسته است و عمق و دقت پاره اى از اين پژوهش ها ، حكايت از آن دارد كه دانشجويان ، خود را باور نموده اند و همچنان قادر خواهند بود آثار ارزشمندى به جامعه علمى تقديم كنند .
با آغاز دوره هاى كارشناسى ارشد در دانشكده ، فعاليت هاى پژوهشى دانشجويان گسترش يافته است و به نظر مى رسد كه مجله صرفا دانشجويى براى ارائه آن تحقيقات ، عرصه اى محدود است ، لذا مديريت دانشكده با هدف گشودن عرصه وسيع ترى براى فعاليت علمى دانشجويان ، و نيز با هدف ايجاد رقابت سالم در محيط علمى ، و بالا بردن كيفيت تحقيقات ، بر آن است تا مجله «حديث انديشه» را در دوره جديد به عنوان مجله اى دانشگاهى براى ارائه پژوهش هاى برتر دانشجويى ، در كنار پژوهش هاى متخصصان اين رشته ، معرفى كند .
«حديث انديشه» تلاش خواهد كرد تا با انتشار پژوهش هاى مربوط به علوم و معارف قرآن و حديث و حوزه هاى مرتبط ، مانند تاريخ ، كلام و ... از پژوهش هاى انجام شده در اين حوزه حمايت نمايد ؛ و با بررسى و نقد آثار و نشريات مرتبط ، در معرفى توانمندى ها ، رفع كاستى ها و ايجاد انگيزه ها بكوشد ، و همچنان با معرفى پژوهش هاى جديد در حوزه عربى و غربى به وسعت بخشيدن دامنه پژوهش ها و روزآمد ساختن آنها كمك كند .
در نهايت ، لازم است از زحمات حجة الاسلام والمسلمين سيّد حميد حسينى معاون سابق پژوهشى كه مجموعه حاضر ، نتيجه همكارى و مساعدت بى دريغ ايشان است ، كمال سپاسگزارى را بنماييم .
سردبير

  • نام منبع :
    نيم سال نامه پژوهشي-اطلاع رساني حديث انديشه 01
    تاريخ انتشار :
    1385
    سردبیر :
    نفیسی، شادی
    صاحب امتیاز :
    دانشکده علوم حدیث
    مدیر اجرایی :
    زارعان، محمد علی
    نشانی :
    شهر ری، جنب حرم حضرت عبدالعظیم، دانشکده علوم حدیث، ص پ : 477 - 18735
    تلفن :
    55952524
    امور مشترکان :
    0251-7786060
    دورنگار :
    55952385
    پست الکترونیک :
    info@hadith.ac.ir
تعداد بازدید : 18662
صفحه از 201
پرینت  ارسال به