تاريخ : دوشنبه 1395/8/3
کد خبر: 54160

کتاب «شهید کربلا» در راستای بازخوانی واقعه کربلا، منتشر شد

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: کتاب «شهید کربلا» در راستای بازخوانی واقعه کربلا و بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی طراحی، تولید و منتشر شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام علی پایاب با بیان این خبرگفت: به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ اول کتاب «شهید کربلا» با شمارگان ۱۰۰۰۰ و با هدف آگاهی مخاطبان از پیام های عاشورا و قیام امام حسین(ع) تهیه و منتشر شد.
وی افزود: موضوعاتی همچون «تا نینوا»، «شهادت»، «روزی برای ابد»، «خروش یاران»، «حماسه خاندان»، «ثارالله» و «غم غروب» از جمله سر فصل های کتاب «شهید کربلا» است.
وی گفت: کتاب «شهید کربلا» شامل مجموعه مطالبی درباره روند شکل‌گیری و پیامدهای قیام کربلاست و نگارنده با مروری بر شیوه انتخاب یزید با عنوان حاکم اسلامی و تلاش او برای بیعت گرفتن از امام حسین(ع) قسمتی از واقعه کربلا را بیان کرده است.
پایاب تصریح کرد: در این کتاب پس از بیان چگونگی حرکت امام حسین(ع) به سوی مکه و کوفه شیوه شهادت امام حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا توصیف شده است و در پایان کتاب برخی خطبه‌های زینب کبری(س) و سخنرانی‌های امام سجاد(ع) در کوفه و شام بیان شده است.
وی افزود: عنون هایی همچون«هیهات مناالذله»، «واپسین نماز»، «تنهای تنها»، «آخرین وداع»، « مرگ با عزت»،«تیری بر قلب آفتاب»، «آزاده باشید»، «آغشته به خون»، «تشنه لب»، «غارت خیمه ها» و «تاختن بر بدن امام» از دیگر مطالب ارائه شده در کتاب شهید کربلا است.
رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این کتاب در طول ایام ماه محرم و صفر به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) ارائه می شود.
یاد آوری می شود؛ در طول سال اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی تبلیغی متناسب با مناسبت های مختلف تولید و به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :