تاريخ : چهارشنبه 1395/8/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54220
6 مجموعه فاخر و نفیس علوم حدیثی در قم رونمایی شد

6 مجموعه فاخر و نفیس علوم حدیثی در قم رونمایی شد

مجموعه فاخر و نفیس در زمینه علوم حدیثی که توسط موسسه دارالحدیث منتشر شده، روز سه شنبه طی آیینی در محل انتشارات دارالحدیث در قم رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی هنری موسسه دارالحدیث در حاشیه برگزاری این آیین در جمع خبرنگاران، کتاب زندگی و بندگی را یکی از کتاب های رونمایی شده ذکر کرد و افزود: این کتاب اثرری ارزشمند در جهت ترویج زندگی دینی و ارتباط با خدا و هم نوعان به شمار می آید که به شکل زیبا و هنرمندانه ای طراحی و چاپ شده است.
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، کتاب واقعه عاشورا در متون کهن را از دیگر کتاب های رونمایی شده برشمرد و گفت: این اثر شامل ۶ منبع و مقتل کهن در زمینه روایت گری واقعه عاشورا است.
وی هم چنین با بیان این که ۲ کتاب تخصصی در زمینه علوم حدیثی از سوی این موسسه به زبان عربی انتشار یافته است، افزود:
علاوه بر آنها، کتابعروج سرخحاوی مجموعه ای از اشعار عاشورایی است که این مجموعه توسطاستاد مجاهدیپدر شعر آیینی کشور با دقت و تامل بسیار گردآوری شده و با توجه به همخوانی و مطابقتی که با تاریخ زندگی حضرت سیدالشهداء(ع) دارد، در جلوگیری از خرافه گرایی ها و انحراف در شعر آیینی نقش موثری ایفا می کند.
سبحانی نیا، مجموعه ای از اشعار معتبر که با مضامین تاریخی و سیرهامام حسین(ع)سازگاری دارد را ششمین کتاب عنوان کرد و افزود:
این کتاب نیز به نوعی مروج اشعار و معارف توحیدی است که پدر شعر آیینی کشور آنها را جمع آوری کرده و تحت کنترل و حمایت دارالحدیث جهت بهره گیری جامعه هنری انتشار پیدا یافته است.
معاون فرهنگی دارالحدیث با بیان این که این موسسه چند اثر دیگر را نیز در دست رونمایی دارد و این کار تا پیش از اربعین حسینی صورت خواهد گرفت، اضافه کرد:
آداب و اخلاق ممقانی یکی از این اثرهاست که تلخیص و ترجمه سه اثر ارزشمند مرحوم آیت الله ممقانی(ره) تحت عنوان مرعاه الکمال به زبان عربی است که کتاب های خوبی در ترویج سبک زندگی دینی است و در کنار کتاب زندگی و بندگی گام موثری در جهت ترویج و پاسداشت سبک زندگی اسلامی می باشد.
وی نخستین کتاب مصور زندگی امام حسین(ع) از زمان ولادت تا شهادت به شکل کاملا گویا و مختصر را از دیگر کتاب های آماده برای رونمایی در آینده نزدیک برشمرد و افزود:
این کتاب خروجی نرم افزار ثارالله با محتوایدانش نامه امام حسین(ع)و با مضمون تبیین سیره آن حضرت در قالب متون جذاب و شیرین ویژه گروه سنی کودکان، نوجوان، بزرگسالان و متخصصان است.
سبحانی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که موسسه دارالحدیث در سال ۱۳۷۴ و با پیام رهبر معظم انقلاب تاسیس شد، افزود:
نشر و توسعه معارف قرآن و حدیث از مهمترین اهداف تاسیس این موسسه محسوب می شود که تمام منشورها و کتاب های عمومی و تخصصی تولیدی آن نیز در همین راستا بوده و بر ترویج معارف قرآن و حدیث متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :
  • مراسم رونمایی از تازه ترین آثار حدیثی در قم (دانلود)