تاريخ : یکشنبه 1395/8/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54339
جزییات طرح تجمیع رشته های قرآن و حدیث

جزییات طرح تجمیع رشته های قرآن و حدیث

نشست مشترک مسؤلان ارشد دانشگاه قرآن و حدیث، و مسولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پنج شنبه 29 مهرماه در دانشگاه قران و حدیث برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در جلسه روز ۲۹ مهرماه  که با حضور دکتر خوش منش، و مسولان کمیته تحول در مطالعات قرآن و حدیث و نیز با حضور جمعی از مسؤلان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ودانشگاه قرآن و حدیث، به میزبانیدانشگاه قرآن و حدیثبرگزار گردید، راه کارهای اجرایی شدن تدوین متون درسی رشته علوم قران و حدیث بررسی شد.

با توجه به تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تجمیع کلی رشته های قرآنی و حدیثی کشور در مقطع کارشناسی در یک رشته با عنوان رشته «علوم قرآن و حدیث»، این تصمیم از مهرماه ۹۵ در تمامی مراکز آموزش عالی سراسر کشور، اجرایی گردید.

از آنجا که سرفصل جدید، تغییرات قابل توجهی نسبت به سرفصل های رشته ها و گرایش های پیشین داشت، ضروری بود تا نسبت به تدوین متون درسی دروس مطابق سرفصل های جدید، اقدام گردد.

با توجه به  نقش فعال دانشگاه قرآن و حدیث، در طراحی مواد درسی حدیثی، سرفصل جدید این دانشگاه آمادگی خود را برای همکاری در تدوین متون درسی حدیثی اعلام کرد که مورد استقبال وزرات علوم قرار گرفت.

دانشگاه  قرآن و حدیث، با توجه  به بهره مندی از اساتید مجرب در حوزه حدیث آمادگی خود را برای تدوین دروس حدیثی اعلام کرد.

بر این اساس مقرر شد تا دانشگاه قرآن و حدیث با تشکیل کارگروه ویژه، مدیریت تدوین درس نامه های حدیثی نسبت به تولید، نظارت و ارزیابی مواد حدیثی رشته علوم قرآن و حدیث (در مجموع ۳۳ واحد) اقدام نمایند.

همچنین بررسی و تصویب آیین نامه تدوین درسنامه های رشته علوم قرآن و حدیث از دیگر فعالیت های این جلسه بود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :