تاريخ : سه شنبه 1395/8/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54466
تمرکز بر مشترکات، راهکار تحقق وحدت اسلامی است

تمرکز بر مشترکات، راهکار تحقق وحدت اسلامی است

مدیر امور بین الملل دارالحدیث در دیدار علمای کشور هند، برلزوم وحدت و هم دلی امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، «مولانا حاتم زکی الدین» داعی مطلق بُهره های علوی به همراه گروهی از علمای کشور هندوستان دوشنبه ۱۰ آبانماه با حضور در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با مدیر امور بین الملل دارالحدیث دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی مطهری، ضمن ابراز خوش آمدگویی به مهمانان گفت: امروز مسئله وحدت امت اسلامی و تلاش برای تقریب مذاهب به منظور جلوگیری از افزایش شکاف بین کشورها و ملتهای مسلمان امری مهم و ضروری است.

مدیر امور بین الملل دارالحدیث با  تاکید اینکه، مهم­ترین مسئله در بین مذاهب اسلامی داشتن فهم مشترک از وحدت و همدلی است گفت: باید بستر و فضای گفتگو و تعامل نتیجه­ بخش برای عالمان و اندیشمندان مسلمان در جهان اسلام فراهم شود و زمینه تفسیرهای غلط و بهانه ­جویی و فتنه­انگیزی دشمنان از بین برود.

حجت الاسلام مطهری، برخورداری از مبانی و اصول فکری مشترک را از نقاط قوت و ارزشمند تقویت وحدت و تقریب برشمرد و افزود:  تمرکز و توجه به باورهای مشترکی همچون دین واحد، خدای واحد، قبله واحد، قرآن واحد، پیامبر واحد و ... و ترویج و تبلیغ دین بر حول محور این معارف ناب برای مسلمانان و پیروان مذاهب، دلهای آنان را به هم نزدیک و صمیمی خواهد نمود.

در ادامه «حاتم زکی الدین» ضمن تایید همدلی مسلمانان و وتقریب مذاهب کشورهای اسلامی، از آمادگی خود برای همکاری دوجانبه در زمینه منابع حدیثی خبر داد.

بُهره های علوی (یا مستعلوی) از شاخه های شیعیان اسماعیلی هستند که مرکز آنان در شهر «بارودا» واقع در ایالت گجرات هند است.

گفتنی است، بارودا (وادودارا) سومین شهر پرجمعیت این ایالت پس از «احمدآباد» و «سورات» به‌ شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :