تاريخ : چهارشنبه 1395/8/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54746
اربعین قوت قلب مسلمانان و هویت شیعیان است

اربعین قوت قلب مسلمانان و هویت شیعیان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین، گفت: شیعه با زیارت اربعین احساس هویت کرده و اعتماد به نفس پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدیامروز در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به نکاتی درباره زیارت اربعین گفت:

پیاده روی به سمت کربلای معلی، سیره علمای شیعه در طول تاریخ بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معمولا علمای نجف پنجشنبه ها این پیاده روی را در برنامه خود داشته اند و شب جمعه ها در کربلا زیارت سید الشهدا(ع) را قرائت می کردند و این کار در میان علمای شیعه نجف در این هزار و چند ساله رایج بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی اظهار داشت: از طرف دیگر روایاتی داریم که به زیارتامام حسین(ع)با پای پیاده تأکید شده است.

وی تأکید کرد: اگر تأکید به زیارت اربعین در هیچکدام از این ها یعنی روایات و سیره گذشتگان نباشد، فعلا شعار شیعه است و باید توجه داشت که شیعیان هم کم نیستند.

رییس دانشگاه علوم قرآنی ابراز داشت: برخی تصور می کنند که شیعه در عالم اسلام یک مذهب و فرقه محسوب می شود و جهانیان فکر می کنند چون جمعیت اهل سنت از شیعیان بیشتر است، پس اسلام همان اسلام سنی است، در حالی که اسلام واقعی اسلام شیعی است.

وی بیان داشت: یک آقای شیعه در آمریکا با وجود این که شخصیت چندان متدینی هم نیست، در کتابی نوشته که من پسرم را مجبور کرده ام که حتما به زیارت اربعین و این پیاده روی عظیم برود تا بفهمد که ما جمعیت کمی نیستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: این کار شخص آمریکایی از این جهت است که وقتی در آمریکا به اطراف خود نگاه می کنی معمولا سه یا چهار شیعه بیشتر نمی بینی و اکثریت بی دین، مسیحی و یهودی هستند.

وی افزود: این جوان شیعی که ساکن آمریکا است، وقتی به کربلا بیاید و ببیند که بزرگ ترین راهپیمایی ادیان مختلف جهان، مختص شیعه است، قوت قلبی برای مسلمانان و اعتماد به نفسی برای شیعیان به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان با بیان این که شیعه با زیارت اربعین احساس هویت می کند، توصیه کرد:

اگر حتی هیچ دلیل شرعی برای زیارت اربعین نباشد، از نظر اجتماعی کار بسیار خوب و مفیدی است و باید ترغیب به این کار شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :