حضرت عبدالعظيم (ع) از نگاه آية اللّه‏ مرعشى نجفى ره - صفحه 195

چند لحظه بعد، كسى دست روى شانه اش مى گذارد و آرام به گوشش مى خواند كه: آقا! بسته تان را برداريد تا خداى نكرده كسى آن را نبرد! و ايشان ناراحت از اينكه او را از چنين حالى بيرون آورده اند، مكثى مى كند و بعد چشم مى اندازد، بسته اى جلوى پايش افتاده است! ابتدا اعتنا نمى كند، اما بلافاصله طنين صدايى را، كه لحظاتى قبل او را متوجه اين بسته كرده بود، در ذهنش مى نشيند. نگاه جست وجوگرش كسى را نمى يابد. بسته را مى گشايد. درون بسته اين اشيا به طور مرتب چيده شده بود:
دو جفت كفش زنانه، دو قواره چادرى، دو عدد پيراهن، چهار عدد النگوى طلا و يك جفت گوشواره.

2. خادم آستانه حضرت عبدالعظيم عليه السلام

عشق و محبّت مرحوم آيه اللّه مرعشى به خاندان رسالت و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام از لابه لاى گفته ها، نوشته و رفتارشان به خوبى نمايان بود؛ به طورى كه با دارا بودن مقام مرجعيّت، هميشه خود را كوچك ترين خادم خاندان پيامبر صلى الله عليه و آله معرّفى مى كرد و در نوشته هايش همواره جمله زيباى «خادم علوم اهل البيت عليهم السلام » به چشم مى خورد.
علاقه شديد ايشان به ساحت مقدّس امامان طاهر و اولاد گرامى شان باعث شد تا در بسيارى زيارتگاه ها سمت افتخارى «خادم» آن آستانه ها را به خود اختصاص دهد و به آن مباهات نمايد.
برخى از مناصب افتخارى خدمتگذارى ايشان در تعدادى از بقاع متبركه و در آستانه هاى بعضى از امامزادگان و مشاهد مشرفه در ذيل آورده مى شود.

مناصب افتخارى

يك. منصب افتخارى خدمتگذارى در حرم سيدالشهدا عليه السلام در كربلاى معلاّ كه به وسيله توليت حرمين شريفين امام حسين عليه السلام و حضرت ابوالفضل العباس و سركشيك و چند تن از خدام مهر و امضا شده است.

صفحه از 204