تاريخ : سه شنبه 1395/9/2
کد خبر: 54809

کتاب «شیعه در برابر معتزله و اشاعره» منتشر شد

«شیعه در برابر معتزله و اشاعره» عنوان اثری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش آستان نیوز، این اثر با موضوعاتی همچون کلام، شیعه، فرقه ها، معتزله و اشعریان، توسط هاشم معروف الحسنی، نگاشته شده و سید محمد صادق عارف  کار ترجمه این کتاب را بر عهده داشته است.
کتاب «شیعه در برابر معتزله و اشاعره» ترجمه‌ بخشی از کتاب «تفسیر المیزان» تالیف مرحومعلامه سید محمدحسین طباطبایی تبریزیو بیان اندیشه‌های اجتماعی این عالم، در ذیل آیه‌ی ۲۰۰ از سوره‌ی آل عمران است که مباحث  مختلفی را شامل می شود.
انسان و اجتماع، انسان و رشد اجتماعی او، توجه ویژه‌ی اسلام به اجتماع، اسلام بین فرد و جامعه، اجرا و استمرار روش اجتماعی اسلام، پایه‌ی تکوین و زندگی اجتماعی اسلام، منطق تعقل و احساس، خواستن اجر از خدا و روی‌گردانی از دیگران، معنی آزادی در اسلام، راه تحول و پیشرفت در جامعه‌ی اسلامی، تضمین سعادت اسلامی، پیشوای اسلامی، حد مرز مملکت اسلامی، اسلام در تمام شئونات اجتماعی و پیروزی دین حق در سراسر جهان از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده  است.
کتاب «شیعه در برابر معتزله و اشاعره»  در شمارگان یک هزار نسخه  با قطع وزیری و در ۳۴۴ صفحه تهیه و تنظیم شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
لازم به یادآوری است:  علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و یا به سایت karaketab.com مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :