تاريخ : شنبه 1395/9/13
کد خبر: 54956

چاپ روایاتی از اربعین در «این است، آن نیست»

«این است، آن نیست» عنوان اثری از مجموعه آثار «روایت براده‌ها» است که روایت‌هایی از اربعین حسینی(ع) را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، روایت براده‌ها مجموعه آثاری است که روایت‌های داستانی از دنیای اربعین را در خود جای داده و اخیراً به کوشش جمعی از نویسندگان به رشته تحریر درآمده است.

«این است، آن نیست» عنوان دفتر سوم از این مجموعه است. تقی شجاعی، رضا عیوضی، وحید نادری، یاسین کیخا، عابدین زارع، محمدامین ناظری و مهرنوش گرجی، نویسندگان این مجموعه هستند.

طلیعه این اثر شامل بیانات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) درباره اربعین حسینی(ع) است که بخشی از آن به این شرح است؛ «شروع جاذبه مغناطیس حسینی؛ در روز اربعین است. جابربن عبدالله انصاری را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیس است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست...».

حبیبی مفقود، و اولادکم، نذر شفای مادر، درخت سیب، فقط...، دعای تحویل عمر، مولای بین‌المللی، ناکام، فوتبال در کربلا، اضافه‌اش هر چه ماند، وبال‌های گردن، انگشتر شرف شمس، کربلای صفر، افتتاحیه، نام آشنای حسین(ع)، اول وقت، شکایت از امام حسین(ع) و تازیانه، فهرست عناوین این مجموعه هستند.

بخشی از داستان کربلای صفر را می‌خوانید: «یک بار کتابم را دستش گرفته بود و از من پرسید: بابا! کربلای پنج کجاست؟ گفتم: بغل کربلای چهار. کمی فکر کرد و گفت: اونی که ما پارسال پیاده رفتیم باهاش عکس انداختیم کربلای چند بود؟ گفتم: کربلای صفر... .»

یادآور می‌شود، «این است، آن نیست» به بهای ۷۰ هزار ريال، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۳۶ صفحه به صورت مصور توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :