تاريخ : یکشنبه 1395/9/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55126
معرفی آیت‌الله ری‌شهری به عنوان شخصیت علمی و محدث معاصر در اندونزی

معرفی آیت‌الله ری‌شهری به عنوان شخصیت علمی و محدث معاصر در اندونزی

رئیس مرکز اسلامی ایران در جاکارتا، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب های حدیثی تالیف شده توسط آیت الله ری شهری و پاسداشت مقام علمی و جایگاه شخصیت حدیث پژوهی ایشان را به عنوان چهره محبوب در کشور اندونزی پیشنهاد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی، نماینده مقام معظم رهبری در جنوب شرق آسیا، روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه، باآیت الله محمدی ری شهریدر مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز اسلامی در جاکارتا، با ابراز خرسندی از  این دیدار، با اشاره به  گرایش مسلمانان اندونزی به کتاب های حدیثی، اظهار داشت: کتاب های تالیف شده توسط آیت الله ری شهری در میان قشر تحصیل کرده و علمای اندونزی طرفداران بسیاری دارد و از همین رو، آثار حدیثی مورد توجه است.

وی افزود: استقبال از کتاب های ترجمه شده به زبان مالایی(زبان مردم اندونزی)، ستودنی است، و مشتاقانه منتظر آثار تازه نشر هستند.

حجت الاسلام حکیم الهی در خصوص کیفیت ترجمه آثار حدیثی به زبان مالایی تصریح کرد: یک گروه مجرب ناظر علمی و محتوایی بر ترجمه کتاب های دارالحدیث، نظارت دارند و ترجمه آثار، به دقت بازنگری می شود.

وی با بیان اینکه استقبال از آثار حدیثی در اندونزی چشمگیر است، بیان داشت: در صورت موافقت آیت الله ری شهری، کتاب های جدیدی که در مؤسسه دارالحدیث گردآوری می شود، برای استفاده در کشور اندونزی، به زبان مالایی ترجمه و منتشر شود.

رئیس مرکز اسلامی در جاکارتا با اشاره به اینکه تعداد کتاب ها ی حدیثی ترجمه شده در کشور اندونزی قابل توجه است، خاطر نشان کرد: طی مراسمی در اندونزی با حضور علمای این  کشور از مقام علمی آیت الله ری شهری ، همراه با رونمایی از کتاب های  تالیف شده ایشان، تجلیل شود .

آیت الله ری شهری ضمن قدردانی از تلاش هایی که در زمینه ترجمه و نشر معارف اهل بیت(ع) در دنیا صورت می گیرد، بر اهمیت دقت در ترجمه تاکید کردند.

آثار  منتشر شده آیت الله ری شهری به زبان مالایی در اندونزی عبارتند از :

كيمياي محبت

حکمت نامه کودک

مراقبات شهر رمضان

النبي الرحمه من نظره القرآن و حدیث

منتخب میزان الحکمه جلد ۱

منتخب میزان الحکمه جلد ۲

منتخب میزان الحکمه۳

منتخب میزان الحکمه۴

فرهنگ نامه ادب

المحبه فی کتاب و السنه

اهل البیت فی قرآن و حدیث

زمزم عرفان

الدنیا و الاخره فی القرآن و الحدیث

حکمت نامه جوان

منتخب حکم النبی

فرهنگ نامه مسجد

الصلاه

فرهنگ نامه مهمانی

حکمت نامه لقمان

منتخب نهج الذکر

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :