چند پرسش درباره مسند حضرت عبدالعظيم عليه السلام - صفحه 154

اينكه حرام است، آن است كه عقاب دارد، ولى بايد مردار را بخورد تا زنده بماند، يا توجيه و تحليل ديگرى دارد؟
6. در تعدادى از روايات مسند، آياتى از قرآن، بر خلاف آنچه در قرآن موجود است، آمده است. مثلاً در حديث پنجم درباره آيه «قل اعملوا فسيرى اللّه عملكم و رسوله و المؤمنون» آمده است: المؤمنون نيست، بلكه المأمونون است.
آيا با توجه به اختلاف قرائت در قرآن، مى توان اين موارد را حل كرد، چگونه؟ و يا آنكه راه حل هاى ديگرى دارد گفتنى است كه تحريف از ديدگاه عالمان شيعه اصولاً پذيرفته نيست.
7. ما تاكنون به 102 روايت از مجموعه روايات حضرت عبدالعظيم حسنى عليه السلام دست يافته ايم كه با حذف تكراريها و تقطيع شده ها 99 روايت در مسند منتشر شده از كنگره آمده است و دو روايت ديگر از مسند لبنانى و يك روايت ديگر از مسند عطاردى بايد به آن اضافه شود كه مجموع آن 102 روايت مى شود. هم اكنون سؤال ما اين است كه آيا كسى به بيش از اين مجموعه دست يافته است؟
براى ما روايات ديگر حضرت عبدالعظيم را با مدرك بنويسيد.
گفتنى است كه اگر از مجامع غير روايى و يا حتى روايت غير معتبر هم باشد، باز براى ما ارزشمند است. به منظور تكميل مسند حضرت عبدالعظيم حسنى عليه السلام ، دستيابى به روايات ديگر ايشان بسيار مهم است. «كاوشهاى حديثى» را در اين جهت يارى دهيد.
شما مى توانيد ما را با ارسال نامه از هدايتهاى خويش بهره مند سازيد و نيز مى توانيد با ما تماس بگيريد و يا شماره تماس خود را به ما بدهيد تا ما با شما تماس بگيريم و در صورت لزوم، به صورت حضورى ملاقاتتان كنيم. اميد است با «كاوشهاى حديثى» همكارى كنيد!
«كاوشهاى حديثى» نيز آماده است تا هرگونه ابهام و اشكال در مجموعه هاى روايى شيعه را ـ كه از سوى شما به دست ما مى رسد ـ مطرح سازد.

صفحه از 152