تاريخ : یکشنبه 1395/9/28
کد خبر: 55277

انتشار کتاب «حدیث همدلی» تجلی وحدت در سیره رضوی

مدیر اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت هفته وحدت کتاب «حدیث همدلی» تجلی وحدت در سیره رضوی از سوی اداره تولیدات آستان قدس رضوی منتشر و در بین زائران و مجاوران امام رضا(ع) توزیع شد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب با بیان این خبر گفت:

عناوینی همچون «وحدت اسلامی چیست؟»، «تاکیدات مراجع تقلید بر لوازم وحدت اسلامی»، «تعامل و هم اندیشی مسلمانان»، «تجلی وحدت در سیره رضوی»، «مقصود از وحدت»، «امت واحده اسلامی» و «توجه به تقریب مذاهب اسلامی» از جمله فصل‌های کتاب «حدیث همدلی» است.
وی افزود: بیان موضوعاتی مانند «تبیین صحیح معارف اهل بیت(ع) و رازداری»، «تعامل علمی به دور از توهین به مقدسات و نهی از آن»، «احترام به قوانین مذهبی دیگر مسلمانان»، «مقابله با تکفیرگرایی» و «پذیرش ولایت‌عهدی و مصلحت امت اسلام»  را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.
حجت الاسلام پایاب «پذیرش ولایت‌عهدی و مصلحت امت اسلام»، «تبیین صحیح معارف اهل بیت(ع) و رازداری»، «تعامل علمی به دور از توهین به مقدسات و نهی از آن»، «احترام به قوانین مذهبی دیگر مسلمانان» و «مقابله با تکفیرگرایی» را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب دانست.
وی تصریح کرد:کتاب «حدیث همدلی» که به قلم مهدی مسائلی تهیه و تدوین شده در شمارگان ۱۰ هزار نسخه تنظیم و تولید شده است و همزمان با آغاز هفته وحدت در اختیار زائران حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.
پایاب گفت: مطالب ارائه شده در این کتاب در مورد موضوع وحدت که برگرفته از احادیت و روایت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) است طراحی  تولید و منتشر شد.
وی اظهار کرد: بیان روایات در مورد اهمیت حفظ وحدت درسیرهائمه اطهار(ع)و حفظ وحدت بین فرق اسلامی در سیره رضوی از دیگر مطالب ارائه شده در این کتاب است.
یادآوری می شود؛ در طول سال اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی محصولات فرهنگی تبلیغی متناسب با مناسبت های مختلف تولید و به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه می کند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :