تاريخ : دوشنبه 1395/10/27
کد خبر: 55898

كتاب «از نماز بيشتر بدانيم» منتشر شد

مدير انتشارات دارالحديث از انتشار كتاب «از نماز بيشتر بدانيم» خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مشخصات کتاب از نماز بیشتر بدانیم، اظهار کرد:
این کتاب از ۱۲ بخش تشکیل شده که عناوین برخی از بخش ها عبارتند از: تشریع نماز، صورت یا شکل نماز، اوقات نماز، اجزای نماز، اهمیت نماز، آثار و برکات نماز تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مراقبت از نماز،‌ آداب نماز، قبولی نماز، سبک شماردن نماز، بی‌مبالاتی در ادای نماز و مسائل اختلافی بین شیعه و سنی از دیگر عناوین فصول این کتاب است.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث بیان کرد: متأسفانه گاهی مشاهده  می شود که نماز در بین اقشار مختلف مردم عزیز و مؤمن، بویژه جوانان مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته و یا می گیرد.

وی افزود: اینکه عامل این کم توجهی چیست خود بحث مستقلی طلب می کند و یکی از عوامل اصلی آن بی مهری به مساجد آنگونه که شایسته و بایسته است بوده است.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث تصریح کرد: پرسش های زیادی در باره نماز وجود دارد که ذهن جوان را به خود مشغول ساخته و بی پاسخ ماندن آن پرسش ها به طور طبیعی انگیزه جوان را از توجه به نماز و اهتمام به آن کاهش می دهد.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: وجود این پرسشها، باعث شد کتابی در این موضوع با اتکاء به منابع معتبر روایی و قرآنی به ویژه کتاب دو جلدی شناخت نامه نماز که توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده تدوین شود.

سبحانی نیا ادامه داد: چهل پرسش پر تکرار در باره نماز رصد گردید و با بیانی نسبتا روان و البته کوتاه پاسخ داده شد.  امید وارم این اثر مورد توجه جوانان قرارگیرد.

دکتر سبحانی نیا از مراکزی چون دانشگاه ها و دبیرستانها و حتی مساجد دعوت کرد تا اگر دغدغه نماز جوانان را دارند در جهت تشویق آنان و پاسخگویی به پرسش های آنان برآیند

مؤلف کتاب از نماز بیشتر بدانیم گفت این اثر کتاب مناسبی برای جوانان بویژه دبیرستانیها و دانشجویان عزیز خواهد بود. البته برای ائمه جماعات نیز سودمند است و آنان را در ارائه پاسخ به پرسش مخاطبان خود در باره نماز توانمندتر خواهد ساخت .

وی در پایان برگزاری مسابقه کتابخوانی از این کتاب را روشی کارآمد در تشویق جوانان به مطالعه آن دانست.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :