تاريخ : سه شنبه 1395/11/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56271
اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و حدیث در روز ۱۴ بهمن

اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و حدیث در روز ۱۴ بهمن

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی از برگزاری مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی جامعه المصطفی با حضور افرادی از ۷۰ ملیت در روز ۱۴ بهمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حسین اسدی، رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآنی حدیثی المصطفی و مدیر کل قرآن و حدیث ۱۱ بهمن در نشستی خبری در این‌باره گفت:
حدود ۳۰ کشور برای برگزاری مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند که تاکنون ۲۷ کشور این مسابقات را در مراحل مختلف استانی و ملی برگزار کرده‌اند و برخی دیگر نیز تا اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد و نفرات برتر بخش شفاهی آن در سال آینده در مسابقات شرکت داده می‌شوند.
مدیرکل قرآن و حدیث افزود: علاوه بر طلاب شاغل به تحصیل در نمایندگی‌های مختلف داخل کشور با بیش از ۲۰۰ مرکز قرآنی در ۶۰ کشور حضور داریم و ۵۰۰ مرکز قرآنی مربوط به فارغ‌التحصیلان المصطفی نیز مخاطب ما در  این جشنواره هستند.
اسدی با اشاره به برنامه‌های مرحله نهایی این جشنواره عنوان کرد:
مرحله نهایی حفظ و تلاوت قرآن در بخش برادران در مجمع امام صادق(ع) از ساعت ۸ شروع می‌شود و تا شب ادامه دارد و بانوان نیز در موسسه بنت الهدی مسابقات خود را آغاز می کنند و در روز ۱۴ بهمن ماه مراسم اختتامیه صورت می‌گیرد.
وی افزود: به دلیل تلاقی این مراسم با میلاد حضرت زینب و دهه فجر برنامه به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد و علاوه بر تجلیل از نفرات برتر از ترجمه قرآن تاجیکی نیز رونمایی می‌شود و آیت‌الله اعرافی نیز سخنران این مراسم است‌.
اسدی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ داور در داخل و خارج کشور مراحل مختلف این مسابقات را داوری می‌کنند و در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن نیز جمعی از داوران بین‌المللی به قضاوت مرحله پایانی این جشنواره خواهند پرداخت.
وی با اشاره به کشورهای شرکت کننده تصریح کرد:
افغانستان، پاکستان، هند، نیجریه، بوکینافاسو، بوسنی، عراق، سنپگال، اندونزی، سیرالئون، غنا، لبنان و مالاوی از جمله کشورهای شرکت کننده در این جشنواره هستند.
اسدی تصریح کرد: بیشتر رشته‌های کتبی این مسابقه برای مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است و برای هر مقطع، منابع جداگانه‌ای طراحی و تدوین شده است و هر مقطع نیز برگزیدگان خود را خواهد داشت.
وی ادامه داد: منابع کتبی براساس آثار بزرگان حوزه است و هدف ما این است که همراهان بتوانند در کنار تحصیل در یک بازه هفت ساله، یک دور با تفسیر و مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا شوند.
اسدی گفت: امسال زبان‌های مسابقه از ۵ زبان به ۹ زبان افزایش یافته است و رقابت ها با این چند زبان برگزار می‌شود.
وی افزود: ثبت نام این جشنواره از مهرماه هر سال آغاز می شود و مراحل مقدماتی در بخش‌های مختلف برگزار و نفرات برتر در مراحل بعدی حضور می یابند که این روند در بخش شفاهی نیز وجود دارد و مرحله نهایی بخش شفاهی در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود.
وی تاکید کرد: در مجموع از حدود ۲۴۰ نفر تجلیل خواهد شد که تجلیل برخی افراد در مراسم جداگانه در شهرهای محل سکونت طلاب برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :