تاريخ : یکشنبه 1395/11/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56374
برگزاری نخستین دوره تخصصی اسلام‌شناسی ویژه مخاطبان کشور آرژانتین در حرم رضوی

برگزاری نخستین دوره تخصصی اسلام‌شناسی ویژه مخاطبان کشور آرژانتین در حرم رضوی

نخستین دوره تخصصی اسلام شناسی ویژه مخاطبان کشور آرژانتین با همکاری آستان قدس رضوی و موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم در حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، اولین دوره تخصصی اسلام شناسی ویژه مخاطبان کشور آرژانتین با همکاری آستان قدس رضوی و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور ۱۴ نفر از شیعیان کشور آرژانتین برگزار شد.
در این دوره، حجت الاسلام راستی‌فر؛ معاون موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر فرد یقین داشته باشد که مسیر بهشت مسیری است که امام در آن قرار گرفته است، حتما با امام همراه می‌شود.
وی با بیان اینکه باید خصوصیت امام را بشناسیم تا از مرگ جاهلیت نجات پیدا کنیم.، گفت:

پیامبر فرمودند که امام را بشناسید که به معنا این است که خصوصیات امام را بشناسیم نه اینکه تنها نام او را بدانیم.
معاون موسسه بین المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم  با بیان اینکه یکی از وظایف شیعیان در دوران غیبت داشتن وحدت قلبی بایکدیگر است، بیان کرد:

از مهم‌ترین وظایف شیعیان در دوران غیبت دفاع از یکدیگر است.
حجت الاسلام راستی‌فر خاطرنشان کرد:

از دیگر وظایفی که برای شیعیان تعریف شده این است که آن چیزی را که می‌دانند خطا و گناه است، ترک کنند تا به رضایت امام عصر دست یابند.
وی گفت: براساس آیات قرآن و احادیث بسیار معتبری که وجود دارد اگر ما بتوانیم رضایت امام زمان را کسب کنیم، توانسته‌ایم رضایت پیامبر گرامی اسلام و خداوند متعال را کسب کنیم.
معاون موسسه بین المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد:

اگر خداوند بخواهد به یک شب امر فرج امام زمان(ع) را اصلاح می‌کند، به همین دلیل ما موظف شده‌ایم که در همه لحظات منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.
وی با اشاره به نمایش درآمدن برخی از علائم ظهور در زمان حاضر، گفت:

باید این را دانست که ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم زمان ظهور امام زمان را مشخص کنیم، اما در حال حاضر بسیاری از علائم ظهور به نمایش درآمده است، در همین حال، اگر شیعیان وظایف خود را به درستی انجام ندهند ممکن است که زمان ظهور که نزدیک است عقب بیافتد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :