تاريخ : سه شنبه 1395/11/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56444
برگزاری كارگاه بين المللي روش شناسي مطالعات فرقه نگاري شيعه

برگزاری كارگاه بين المللي روش شناسي مطالعات فرقه نگاري شيعه

كارگاه بين المللي روش شناسي مطالعات فرقه نگاري شيعه به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري دانشگاه اصفهان و قطب علمي مطالعات فرهنگ و تمدن شيعه دوره صفويه كارگاه بين المللي يك روزه اي را در روز سه شنبه، ۱۰ اسفند ماه در دانشگاه اصفهان برگزار مي كند.

بنابر این گزارش، عوامل مؤثر بر شكل گيري دانش فرقه نگاري، نقد و بررسي منابع فرقه نگاران شيعه، اهيمت تحليل و بررسي انتقادي منابع فرقه نگاري و جايگاه علم كلام و علم تاريخ در روش شناسي فرقه نگاري از جمله محورهاي اين كارگاه بين المللي يك روزه است.


همچنين، تبيين علل رويكردهاي مورخان شيعه به فرقه نگاري، نقد و بررسي گزارش هاي تاريخي در منابع فرقه نگاري و سبك ها و شيوه هاي تاريخ نگاري فرقه نگاران از ديگر محورهاي موردبحث در اين كارگاه محسوب می شود. تأثير منابع فرقه نگاري بر منابع متأخر خود، مقايسه سبك و گزارشات منابع فرقه نگاري همعصر و همگرايي و واگرايي در منابع فرقه نگاری از ديگر موضوعات قابل طرح در كارگاه يادشده است.


پروفسور دومنيكو افوم از كشور فرانسه مهمان خارجي كارگاه بين المللي روش شناسي مطالعات فرقه نگاري شيعه خواهد بود که در این برنامه سخنرانی می کند. این همایش در تالار صائب دانشگاه اصفهان برگزار می شود.


گفتنی است، آخرين مهلت ارسال چكيده مقالات مرتبط شنبه، ۳۰ بهمن ماه است كه افرادي كه تمايل به ارسال مقاله دارند مي توانند با شماره تلفن ۳۷۹۳۳۱۲۷ – ۰۳۱ تماس بگیرند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :