تاريخ : شنبه 1395/11/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56708
پرتویی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام، در آستانه نشر

پرتویی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام، در آستانه نشر

در دیدار آیت الله ری شهری با پژوهشگران پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) اعلام شد: 3 جلد کتاب از کل سوره حمد با نام «پرتویی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام» آماده چاپ است و دو جلد دیگر از ابتدای سوره بقره نیز نوشته آیت الله محمدی ری شهری با همکاری پژوهشگران واحد تفسیر ترتیبی پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، به زودی منتشر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،جلسه بررسی و عملکرد گروه های علمی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) با حضورآیت الله ری شهریو پژوهندگان گروه های علمی روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیر گروه تفسیر جامع روایی به شرح فعالیت های دو واحد تفسیر ترتیبی و واحد تفسیر موضوعی پرداخت و گفت:

در واحد تفسیر ترتیبی ۳ جلد کتاب از کل سوره حمد با نام «پرتویی از تفسیر اهل بیت علیهم السلام» آماده چاپ است و دو جلد دیگر از ابتدای سوره بقره نیز نوشته آیت الله محمدی ری شهری با همکاری پژوهشگران واحد تفسیر ترتیبی پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، به زودی منتشر می شود.

حجت الاسلام سید رسول موسوی افزود: در واحد تفسیر موضوعی نیز کتاب «تفسیر موضوعی روایی»(چیستی روش ها) در مرحله ویراستاری است و کتاب «مسولیت اجتماعی از منظر قرآن» در مرحله پژوهش است. این گروه نیز مقاله هایی از پژوهش های پیشین استخراج کرده است.

در ادامه مدیر گروه قران شناسی گزارشی از روند پژوهش های صورت گرفته در گروه قرآن شناسی و دانش های پیرامونی ارائه کرد.

آقای مرادی افزود: در گروه قران شناسی ، کتاب تفسیر امامیه در دست پژوهش است و کتابی با عنوان «درآمدی بر زبان شناسی قرآن و تورات» در مرحله آماده سازی است.

وی از روند پژوهشی کتاب «قرآن شناسی امامیه» که به تازگی چاپ شده و ۲۰ مقاله در زمینه  مستخرج از پژوهش های صورت گرفته گزارشی ارائه کرد.

حجت الاسلام حمادی مدیر گروه احیاء و بازسازی متون تفسیری گفت:

کتاب های تفسیر موضوعی با عنوان «معرفت در قرآن» به تازگی چاپ شده و کتاب «ایمان در قرآن» نوشته آیت الله ری شهری با همکاری پژوهشگران این بخش، در حال آماده سازی است.

در پایان این نشست، معاون پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) از انتشار شماره پنجم مجله علمی تخصصی «تفسیر اهل بیت(ع)» خبر داد.

لازم به ذکر است،حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکارقائم مقام رئیس پژوهشگاه قران و حدیث وحجتالاسلام والمسلمین مسعودیرئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در این نشست حضور داشتند.

پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) یکی از چهار پژوهشکده پژوهشگاه قرآن و حدیث است که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث فعالیت دارد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :