تاريخ : شنبه 1389/3/22 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5671
موسوعه امام مهدی(عج)  در مرحله آماده سازی است

موسوعه امام مهدی(عج) در مرحله آماده سازی است

راوي: مسؤل گروه احیاء آثار پژوهشكده علوم و معارف حدیث مؤسسه دارالحدیث از انتشار مؤسوعه امام مهدی (عج) در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش راوي، حجت الاسلام و المسلمین «درایتی»، در نشست مسؤلان پژوهشكده تحقیقات اسلامی سپاه با معاونین پژوهشكده علوم حدیث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، كه صبح شنبه ۲۲ خردادماه در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: روش تحقیق و ارائه، در این موسوعه مشابه موسوعه امام علی(ع) و موسوعه امام حسین(ع) انجام شده است. ضمن اینكه این تحقیق با نگاهی قرآنی، روایی و تاریخی صورت گرفته است.
حجت الاسلام «درایتی» افزود: ۶ گروه پژوهشی در پژوهشكده علوم و معارف حدیث فعالیت می كنند كه عبارتند از: گروه سیره نگاری، گروه كلام و عقاید، گروه احیاء آثار، گروه فقه و حقوق، گروه رجال و گروه فقه الحدیث. وی همچنین به تشریح فعالیت آنها پرداخت. در ادامه این نشست حجت الاسلام «سبحانی نیا» معاون فرهنگی دانشكده علوم حدیث به تشریح فعالیت های دانشجویی این دانشكده پرداخت.
حجت الاسلام «سرخه ای» مدیر فناوری ارتباطات و اطلاعات مؤسسه دارالحدیث، به فعالیت های نرم افزاری صورت گرفته در این بخش اشاره كرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی كتابخانه های ایران یكی از فعالیت های موفق در عرصه ارائه منابع پژوهشی به علاقه مندان و پژوهشگران در قالب عناوین ۱۹۵ كتابخانه كشور بالغ بر ۵ میلیون عنوان كتاب بوده است.
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین«فتحی» معاون پژوهشكده تحقیقات اسلامی سپاه، هدف از این نشست را تحقیق و پژوهش در زمینه علوم اسلامی مراكز آموزشی سپاه و بسیج، تهیه و تدوین متون آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه منابع علوم اسلامی به كل نیروهای مسلح عنوان كرد.
وی فعالیت های پژوهشكده علوم و معارف حدیثی را تحسین برانگیز خواند و افزود: آشنایی دو مجموعه پژوهشی پژوهشكده علوم و معارف حدیث، و پژوهشكده تحقیقات اسلامی سپاه می تواند در زمینه تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی و تدوین منابع آموزشی همچمنین تعامل در حوزه نشریات و فصل نامه ها و نرم افزارهای علوم اسلامی ایجاد شود.
گفتنی است، بعد از این نشست مسؤلان پژوهشكده تحقیقات اسلامی سپاه از بخش های مختلف مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث بازدید كردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :