تاريخ : چهارشنبه 1395/12/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 57109
مجموعه حکایت زندگی تولید و بر روی آنتن سیما رفت

مجموعه حکایت زندگی تولید و بر روی آنتن سیما رفت

مدير هنر و رسانه مؤسسه علمي ـ فرهنگي دارالحديث از توليد و پخش فصل اول مجموعه تلوزیونی حكايت زندگي با عنوان سبك زندگي فاطمي خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث ـعلیرضا سرمدیبا اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ایمؤسسه دارالحدیثدر شبکه‌های سراسری صدا و سیما اظهار کرد: پخش مجموعه روایت زندگی از ابتدای سال ۹۵ شروع شد و تا کنون بیش از ۳۰ قسمت از این مجموعه پخش شده است.
وی خاطرنشان کرد:
در مجموعه روایت زندگی کلیپ داستانی دو دقیقه‌ای در قالب تیزر تولید شد و سپس آیه و روایت کوتاه مرتبط با آن مضمون در پایان ذکر می‌شود.
مدیر هنر و رسانه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به تولید فصل اول مجموعه حکایت زندگی برای ایام بین شهادت و تولد حضرت زهرا(س) با عنوان سبک زندگی فاطمی گفت: این فصل سؤالات مربوط به زندگی حضرت زهرا(س) با مضامین امروزی را زیرپوشش قرار می‌دهد تا الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا(س) صورت گیرد.
وی عنوان کرد:‌
با توجه به اینکه در دوران کنونی انتخاب افراد پولدار متداول شده است یکی از سؤالات این است که آیا انتخاب همسر متمول بداخلاق مناسب است یا همسر بی‌پول خوش اخلاق؟ و سؤال دیگر اینکه: اگر حضرت زهرا(س) در زمان ما بود از وسائل امروزی چه جهیزیه و لوازمی داشتند؟.
سرمدی ادامه داد:
این سؤالات از مردم پرسیده می‌شود و سپس کارشناس مذهبی نیز پاسخ را با زندگی حضرت زهرا(س) پیوند می‌دهد.
وی عنوان کرد:
در حال حاضر هر یک از برنامه‌ها بر اساس همکاری معاونت سیمای سازمان صدا و سیما در دو هفته پایانی سال از شهادت تا ولادت حضرت زهرا(س) از شبکه‌های سراسری سیما پخش می‌شود.
مدیر هنر و رسانه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد:
حکایت زندگی در سایت آپارات نیز بارگذاری شده و طی دو روز بیش از ۳۰ هزار بازدید داشته است.
وی یادآور شد:
در مناسبت‌های دیگر مانند نیمه شعبان سبک زندگی مهدوی بر پایه دانشنامه امام مهدی(عج)، ایام ولادت حضرت علی(ع) سبک زندگی علوی برپایه دانشنامه  امام علی(ع) و ایام محرم سبک زندگی حسینی بر پایه دانشنامه امام حسین(ع) تولید می‌شود.
سرمدی با اشاره به اهمیت وجود کارشناس مناسب در اینگونه برنامه‌ها گفت:‌
کارشناسان این مجموعه از کارشناسان برجسته مؤسسه دارالحدیث هستند که در زمینه تولید محتوای کوتاه تبحر داشتند.
وی خاطرنشان کرد:
معاونت فرهنگی دارالحدیث در نظر دارد معارف قرآن و حدیث را در قالب‌های امروزی عمومی‌سازی کند تا برای مخاطبان عام جامعه جذاب باشد.
مدیر هنر و رسانه مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به هدف مجموعه حکایت زندگی، روایت زندگی و سایر قالب‌ها گفت:
در نظر داریم معارف قرآن و حدیث و اهل بیت(ع) را به زبان ساده و مخاطب‌پسند ارائه دهیم بنابراین نشر حداکثری معارف قرآن و حدیث در این بخش پیگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :