تاريخ : دوشنبه 1389/4/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5809
مؤسسه دارالحدیث، بزرگترین مؤسسه علوم حدیث شیعی در جهان است

مؤسسه دارالحدیث، بزرگترین مؤسسه علوم حدیث شیعی در جهان است

مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، بزرگترین مؤسسه شیعی در دنیا است كه در زمینه علوم حدیث فعالیت می كند. همچنین جمع آوری تمام منابع علوم حدیث از ویژگی های كتابخانه تخصصی علوم حدیث است.

به گزارش راوی، حجت الاسلام والمسلمین«شیخ احمد كاشف الغطاء» نماینده مؤسسه كاشف الغطاء نجف كه به دعوت معاونت بین الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث به ایران سفر كرده بود، روز یك شنبه ۲۷ تیرماه در حاشیه بازدید از مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با بیان این مطلب افزود: يكي از ويژگي هاي برجسته كتابخانه تخصصي موسسه دار الحديث به روز بودن و جامع بودن آن است زيرا مشتمل بر جديد ترين كتب انتشار يافته و همچنين دربردارنده مجموعه اي كامل از كتب اهل سنت در كنار كتب حديثي شيعه است كه اين جامعيت موجب مي شود محققاني كه از اين كتابخانه استفاده مي كنند بتوانند با جامع نگري ويژه اي تحقيقات خود را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین«شیخ احمد كاشف الغطاء» افزود: موسسه كاشف الغطاء تا كنون توانسته است شصت هزار كتاب خطي را در عراق شناسايي نموده كه تا كنون موفق شده است ده هزار از اين نسخ خطي را تصوير برداري نمايد و در آينده نزديك تمام اين نسخ را تصوير برداري نموده و مجموعه كاملي از اين تصوير برداري ها را در اختيار موسسه دار الحديث قرار مي دهد.
وی افزود: امیدواریم در آینده دو مؤسسه در زمینه كتب خطی همكاری سازنده ای داشته باشند.
نماينده موسسه كاشف الغطاء در بازديد از پژوهشكده علوم و معارف حدیث، با حجت الاسلام و المسلمين صدرايي خويي مسؤل بخش میراث حدیث شیعه و فهرستگان دیداركرد. در این دیدارگزارشي از روند فهرست نويسي نسخ خطي كتب حديثي كتابخانه هاي ايران ارائه شد.
وي سپس با مدیر گروه احیاء آثار پژوهشكده(حجت الاسلام درایتی) ديدار نمودند و مقرر شد بنابر نياز گروه احياء تصوير نسخ خطي مورد نياز اين گروه را جهت مقابله ارسال نمايد.
حجت الاسلام والمسلمین«شیخ احمد كاشف الغطاء» پس از ديدار با مدير گروه احياء موسسه گفت: كارهاي انجام شده و در دست اقدام گروه احياء موسسه دار الحديث بسيار ارزشمند است و مؤسسه كاشف الغطاء در راستاي همكاري با گروه احياء موسسه در تصحييح و مقابله كتب اربعه برنامه ریزی خواهد كرد.
گفتني است؛ موسسه كاشف الغطاء به تازگي كتابي را با عنوان «دليل المخطوطات» به چاپ رسانده كه عنوان بيش از ۴۰۰۰ كتاب خطي موجود در كتابخانه هاي شهر مقدس نجف اشرف در آن آمده است، متقاضيان مي توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي اين موسسه كتاب مورد نظر را انتخاب نموده و پس از كامل نمودن مراحل درخواست پس از ۲۴ ساعت تصوير كتاب خطي درخواستي خود را از طريق شبكه اينترنتی این مؤسسه به نشانیwww.kashifalgetaa.comدريافت نمايند.
یادآوری می شود، موسسه بين المللي كاشف الغطاء موسسه اي ديني در شهر نجف عراق است كه به احياي تراث اهل بيت عليهم السلام اهتمام دارد. این موسسه تمامي محصولات خود را به صورت رايگان در اختيار طلاب و محققان علوم اسلامي قرار مي دهد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :