تاريخ : پنج شنبه 1389/5/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5837
تدوین احادیث فقهی، پژوهش ارزشمندی است

تدوین احادیث فقهی، پژوهش ارزشمندی است

پنج شنبه 21/5/89

راوی: گردآوری احادیث فقهی شیعه و روایات اهل سنت، در كنار یكدیگر پژوهش ارزشمند و جدیدی است كه فصل تازه ای در پژوهش های حدیثی و گام بلندی در جهت تقریب مذاهب برداشته شده است. دكتر «حاتم محمد علی یاسین»

به گزارش پایگاه حدیث نت (راوی)، دكتر «حاتم محمد علی یاسین» استاد دانشگاه اسكندریه كشور مصر، در رشته زبان فارسی، روز چهارشنبه 20 مردادماه در حاشیه بازدید از پژوهشكده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، افزود: فعالیت های مؤسسه دارالحدیث گسترده و منظم است و در كشور مصر علوم حدیث فقط در حوزه روایات اهل سنت است و پژوهش های صورت گرفته به گستردگی پژوهش های مؤسسه دارالحدیث نیست.
این استاد دانشگاه، با اشاره به اهمیت فراگیری زبان فارسی در دانشگاه های كشور مصر گفت: در حال حاضر 5 هزار نفر دانشجو توسط هزار نفر استاد ادبیات فارسی در سه رشته ادبیات فارسی، زبان شناسی و تاریخ ایران مشغول به تحصیل هستند و زبان فارسی به عنوان زبان دوم تدریس می شود.
«یاسین» افزود: 4 هزار نسخه خطی ایرانی در كتابخانه اسكندریه، قدیمی ترین كتابخانه كشور مصر وجود دارد، و محققان می توانند پس از هماهنگی، به این نسخ دسترسی داشته باشند.
وی افزود: علوم حدیث در محافل علمی، فرهنگی كشور مصر جایگاه ویژه ای دارد و دكتر احمد عمر هاشم، رئیس پیشین دانشگاه الازهر قاهره از مهمترین مؤلفان كتب حدیثی به شمار می رود.
این استاد دانشگاه كشور مصر، ابراز امیدواری كرد، ارتباط فرهنگی محققان دو كشور، در حوزه پژوهش در بهبود روابط تهران، قاهره نقش تاثیر گذار، داشته باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :