تاريخ : چهارشنبه 1396/2/6
کد خبر: 58649

انتشار تاریخ پیامبر اسلام(ص) برای هفتمین بار

کتاب سه جلدی «تاریخ پیامبر اسلام(ص)» در آستانه مبعث رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برای هفتمین بار به همت انتشارات کتاب جمکران در دسترس علاقمندان قرار گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازمسجد مقدس جمکران، کتاب سه جلدی «تاریخپیامبر اسلام(ص)» در آستانه مبعث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برای هفتمین بار به همت انتشارات کتاب جمکران چاپ شد و در دسترس علاقمندان قرار گفت.

این کتاب توسط آیت الله حاج شیخ عباس صفایی حائری(ره) تالیف شده و با شواهد مستند، تاریخ زندگی و مجاهدات پیامبر اسلام را بررسی و تحلیل کرده و ضمن معرفی پیامبر اسلام، برخورد و تعامل او را با مخالفان و موضع گیری های آن حضرت را در برابر منافقان و مشرکان را ترسیم کرده است.

نویسنده همچنین به تاریخ امام علی علیه السلام اشاراتی دارد. جلد یکم و دوم این کتاب، به تاریخ و شخصیت پیامبر اسلام پرداخته است.

جلد سوم به مجاهدات پیامبر با مشرکان و یهود و منافقان اختصاص یافته و نویسنده در آن به تشریح غزوات بدر، احد، احزاب، حنین، و … پرداخته و به تفصیل زمینه های این غزوات را شرح داده است.

صلح حدیبیه، فدک و پاسخ گویی به چند پرسش درباره آن، مباهله و پیدایش نفاق در جامعه مسلمانان و نیز رویدادهای اواخر عمر شریف پیامبر صلی الله علیه و آله از دیگر موضوعاتی است که نویسنده به صورت مفصل به آنها پرداخته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به کتابفروشی های واقع در مسجد مقدس جمکران و فروشگاه های پاتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :