تاريخ : چهارشنبه 1389/6/17 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5865
دام های شيطان برای اهل ايمان گسترده تر است

دام های شيطان برای اهل ايمان گسترده تر است

چهار شنبه ۱۷/۶/۸۹

راوی: توليت آستان حضرت عبدالعظيم(ع) در جمع مديران آستان و پژوهشگران مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، تصريح كردند: در روايتی از امام جعفر صادق (ع) آمده است؛ هجوم شياطين به مؤمنان از هجوم و حمله زنبورها به تكه گوشت بيشتر است.نشست

به گزارش راوی، آيت الله محمدی ری شهری در پنجمين نشست سالانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث كه عصر سه‌شنبه ۱۶ شهريورماه با حضور اعضای پژوهشكده و دانشكده علوم حديث و معاونت‌های مختلف مؤسسه و مديران آستان حضرت عبدالعظيم(ع) در تالار علامه مجلسی اين مؤسسه برگزار شد، تصريح كردند، امام جعفر صادق می فرمايد: «ان الشياطين اكثر علی المؤمن من الزنابير علی اللحم».
ايشان افزودند: بايد توجه داشته باشيم شيطان می خواهد فضای سالم و نورانی را تاريك كند. از هر سخنی و از هر حرفی كه باعث اختلاف است بپرهيزيم. امام سجاد(ع) در دعا صحيفه سجاديه از باريتعالی می خواهد، پدران و مادران و نزديكان ما را از شر شيطان حفظ كن و سلاح مبارزه با شيطان را به ما عنايت فرما.
آيت الله ری شهری افزودند: در ادامه اين دعا امام از خداوند متعال می خواهند:«همه كسانی كه شهادت به عبوديت خدا داده اند، و با حقيقت عبوديت به دشمنی با شيطان قيام كرده اند و در شناخت علوم ربانی از خداوند كمك گرفته اند، مشمول اين دعا فرما». اين سخن، اشاره به آن است كه تنها با رسيدن به حقيقت عبوديت می توان بر شيطان غلبه كرد و به علوم ربانی كه همان علم نور است، دست يافت.
ايشان در ادامه ضمن تشكر و قدردانی از خادمان آستان حضرت عبدالعظيم(ع)و پژوهشگران مؤسسه دارالحديث افزودند: اميدوارم به لطف و فضل كرم حضرت حق با مسدود شدن مجاری سلطه شيطان در اين ماه و غلبه بر نفس اماره از بركات اين ماه نورانی بهره مند شده باشيد و بتوانيد اين نورانيت را به فضای كار، تحقيق، تحصيل و پژوهش منتقل كنيد.
گفتنی است، رييس مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، در اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين دكتر «هادی صادقی» را در حكمی به عنوان سرپرست دانشكده علوم حديث معرفی كرد. همچنين حجت الاسلام و المسلمين «محمد تقی سبحانی» به عنوان مسؤل طراحی و راه اندازی پژوهشكده كلام اهل بيت عليهم السلام منصوب شد. حجت الاسلام و المسلمين «مرتضوی» نيز به عنوان مسؤل دفتر ارزش يابی مؤسسه، و حجت الاسلام والمسلمين «احمد غلامعلی» به عنوان رئيس دفتر سياست گذاری پژوهشی معرفی شدند.
يادآوری می شود، پنجمين نشست سالانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با حضور آيت‌الله محمدی ری شهری، اعضای پژوهشكده و دانشكده علوم حديث و معاونت‌های مختلف مؤسسه و مديران آستان حضرت عبدالعظيم(ع) عصر سه‌شنبه ۱۶ شهريورماه در تالار علامه مجلسی اين مؤسسه برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :