تاريخ : یکشنبه 1389/6/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 5874
دفتر سياست‌گذاری پژوهشی مؤسسه دارالحديث راه اندازی شد

دفتر سياست‌گذاری پژوهشی مؤسسه دارالحديث راه اندازی شد

دو شنبه ۲۹/۶/۸۹

راوی: علاوه بر ساماندهی فعاليت های پژوهشی، ايجاد انگيزه برای دانشجويان، جلوگيری از موازی كاری و شناسايی برنامه های گروه های پژوهشی و هماهنگی آن با پايان نامه های دانشجويی از برنامه های اين دفتر است.احمد غلامعلی

حجت الاسلام «احمد غلامعلی» در مصاحبه با راوی به معرفی اهداف و برنامه های اين دفتر پرداخت و گفت: در جلسه ارديبهشت ماه مديران پژوهشكده علوم و معارف حديث و دانشكده علوم حديث، يك خلا اساسی مورد بررسی قرار گرفت و آن عدم ارتباط منسجم پژوهشكده و دانشكده بود.
وی افزود: در اين جلسه تصميم گرفته شد، سازو كارهايی برای ارتباط بيشتر و تعريف شده ای بين اين دو حوزه صورت پذيرد. با توجه به فعاليت های بپر سابقه پژوهشی در پژوهشكده و افزايش دانشجويان مقطع تحصيلات تكميلی دانشكده در سالهای اخير دفتری برای هماهنگی و ساماندهی فعاليت های پژوهشی مؤسسه راه اندازی شود.
مسؤل دفتر سياست‌گذاری پژوهشی تصريح كرد: علاوه بر ساماندهی فعاليت های پژوهشی، ايجاد انگيزه برای دانشجويان، جلوگيری از موازی كاری و شناسايی برنامه های گروه های پژوهشی و هماهنگی آن با پايان نامه های دانشجويی از برنامه های اين دفتر است.
وی افزود: در بخش پايان نامه ها ی دانشجويی مقرر شد در سه محور سياست گذاری شود: راهبردی، كاربردی و پاسخگويی به شبهات حديثی. از همين روی، پس از شناسايی نيازهای پژوهشی پژوهشكده، قلمروها و حوزه های موضوعی تعريف می شوند و در اختيار مديريت دانشكده قرار می گيرند. هم اينك در نخستين گام با مديران گروه های مختلف پژوهشی و آموزشی گفتگو كرده ايم و سرفصل های خوبی را فراهم آورده ايم. انشاالله در آينده نزديك و پس از اتمام گفتگويمان با تمامی مديران، ساختار ارتباطی ميان پژوهشكده و دانشكده تعريف خواهد شد و به رياست مؤسسه پيشنهاد می شود تا تصميمات لازم را اتخاذ فرمايند.
حجت الاسلام غلامعلی افزود: تنظيم برنامه برای اجرايی شدن سياست گذاری ها و تعريف حوزه ها و قلمروهای موضوعی برای پايان نامه های دانشجويی از ديگر برنامه های اين دفتر خواهد بود. برای نمونه دريك حوزه موضوعی مانند پژوهش نامه نگاری ۲ تا ۳ هزار مدخل برای پژوهش وجود دارد كه می توان در قالب ۲۰۰ تا۳۰۰ پايان نامه تعريف شود تا پايان نامه های دانشجويی در اين بخش ساماندهی شود.
يادآوری می شود، حجت الاسلام والمسلمين «احمد غلامعلی» شهريور سال جاری طی حكمی از سوی آيت الله محمدی ری شهری به عنوان مسؤل راه اندازی دفتر سياست‌گذاری پژوهشی منصوب شد. و اين دفتر شهريور ماه ۱۳۸۹ در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث راه اندازی شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :