تاريخ : چهارشنبه 1396/2/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58761
مقربان درگاه الهی عاملان به حق هستند

مقربان درگاه الهی عاملان به حق هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان با تقوا به حقایق آخرت یقین دارد، گفت: حق الیقین بالاترین مرتبه یقین است.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدسحضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، درباره عمل کردن به کلام حق، گفت: حق گویی برای انسان بسیار مشکل است.

وی افزود:
امام سجاد (ع)در دعای شریف و نورانی مکارم‌الاخلاق می‌فرمایند: بارالها، مرا یاری کن سخن حق بگویم هر چند بسیار دشوار باشد؛افزون بر گفتن حق تشخیص آن نیز مساله مهم و سختی به شمار می‌رود اما عمل کردن به حق دشوارتر از دیگر مسائل ذکر شده است.

آیت‌الله محمدی ری شهری اضافه کرد:
پذیرفتن و عمل کردن به حق برای انسان سخت و دشوار است بنابراین عنایتی که خداوند به انسان می‌کند که فرد بتواند به حق عمل کند عنایتی بس عظیم و با ارزش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی ازامام علی(ع)، ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: مقربین و اقرب‌الناس کسانی هستند که به خداوند متعال به نسبت دیگر مردمان نزدیک‌تر بوده و کسی همانند آنان به خداوند متعال نزدیک نیست.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این افراد کسانی هستند که حق را شنیده، قبول کرده و به صورت دقیق و کامل به آن عمل کرده‌اند، هر چند به ضررشان تمام شده باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که به حق بیشتر و بهتر عمل کند هر چند سخت و دشوار باشد به خداوند نردیکتر می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :