تاريخ : چهارشنبه 1396/2/13
کد خبر: 58798

کتاب «گزیده‌ای از سخنان امام حسین(ع)» به چاپ چهارم رسید

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «گزیده‌ای از سخنان امام حسین(ع)» را برای چهارمین بار به چاپ رساند.

به گزارش آستان نیوز، مردم ماامام حسین(ع)را باعاشورامی‌شناسند، زیرا این امام بزرگوار در عاشورا حماسه‌ای پدید آورد که در طول تاریخ نسخه دومی ندارد و در آینده نیز چنین حادثه‌ای با این عظمت پدید نخواهد آمد.
به اعتقاد مولف این اثر، باید به هدف‌های انقلاب عاشورا اندیشید و پیام آن را درست شناخت. این مهم با ژرفنگری در احادیث و سخنان آن امام شهید دست‌یافتنی است. این مجموعه با ژرفنگری در احادیث و سخنان امام حسین(ع) به منظور درک درست هدف‌ها و پیام انقلاب عاشورا فراهم آمده است.
محمد حکیمی نویسنده این کتاب ۴۰ نکته اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی از میان روایات و احادیث نقل شده از امام حسین(ع) را برگزیده و در این کتاب مورد بررسی قرار داده است.
به عقیده نویسنده واژه‌ها همواره در تبیین عظمت امام حسین(ع) و تفسیر شخصیت بیکرانه این امام بزرگوار ناتوان هستند و تعبیرها هر چه گویا و ژرف، در این باره ناگویاست، لذا این محقق دینی سعی کرده در اثر حاضر بیش از پیش افراد را با آموزه‌ها و درس‌های مکتب انسان ساز امام حسین(ع) آشنا کند.
انقلاب خونین عاشورا، پرستش آزادگان، دین باوری عقلانی، مسئولیت دانایان، ولایت و رسالت عالمان، کرامت انسانی نیازمندان، رفتار انسانی با همه انسان‌ها، راه آزادگان، حدیث ثقلین، سلام اسلامی، نجات انسان و .... برخی از موضوعات و مباحث این کتاب را تشکیل می¬دهد.
نویسنده کتاب «گزیده‌ای از سخنان امام حسین(ع)» این اثر را با هدف آشنایی بیشتر جامعه با آرمان‌های مکتب انسانی آن امام همام و لزوم گسترش بیش از پیش سیره رفتاری، اخلاقی و اجتماعی امام حسین(ع) نگاشته است.
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، چهارمین جلد از کتاب «گزیده‌ای از سخنان امام حسین(ع)» را در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع رقعی چاپ و منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :