تاريخ : دوشنبه 1396/2/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58990
نمایه شدن بیش از ۸۰۰۰ کتاب توسط پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

نمایه شدن بیش از ۸۰۰۰ کتاب توسط پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

بیش از هشت هزار عنوان کتاب از محتوای ارائه شده توسط پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (noorlib.ir) در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران (lib.ir) نمایه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هشت هزار و ۸۶۰ عنوان کتاب از محتوای ارائه شده توسط پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (noorlib.ir) در پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران (lib.ir) با هدف دسترسی کاربران به اطلاعات کتابخانه‌های تخصصی نمایه شد.

دسترسی كاربران به اطلاعات كتابخانه‌های تخصصى، دانشگاهی و عمومی كشور و آشنایی دانش‌پژوهان با كتابخانه‌ها و خدمات مختلف آنها و عرضه مجموعه اطلاعاتی كه در شناخت كتابخانه‌ها مؤثرند، از دیگر اهداف پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران به شمار می‌رود که توسط مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث راه‌اندازی شده است.

هم‌اکنون پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران، عناوین کتاب‌های ۶۵۳ کتابخانه با ۱۳ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۲۶۰ عنوان کتاب را در اختیار کاربران قرار داده است.

همچنین این پایگاه قابلیت‌هایی چون ارائه مشخصات هر کتاب، دسترسی به لینک کتاب‌ها در کتابخانه، امکان بازیابی، جستجوی ساده و پیشرفته اطلاعات کتابخانه‌ها در کمترین زمان ممکن با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، دریافت یکی از خروجی‌های استاندارد (مانند ISO) از نرم‌افزار مورد استفاده در کتابخانه و تماس با مدیران این پایگاه‌ها را برای پژوهشگران فراهم کرده است.

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور با بیش از ۱۸ هزار جلد کتاب و با توجه به دارا بودن منابع گسترده و نسخه‌های فراوان و همچنین ارائه امکانات پیشرفته پژوهشی، همواره به عنوان بزرگترین پایگاه کتابخانه‌ای علوم اسلامی مورد استقبال مخاطبان داخلی و خارجی بوده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :