تاريخ : دوشنبه 1396/2/25 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59006
كارويژه مديريت توليد درسنامه‌های قرآنی رشته علوم قرآن و حديث بررسی شد

كارويژه مديريت توليد درسنامه‌های قرآنی رشته علوم قرآن و حديث بررسی شد

اولین جلسه كارويژه مديريت توليد درسنامه‌های قرآنی رشته علوم قرآن و حديث در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

محمد کاظمی زاده، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: پيرو بازنگري و توليد درسنامه‎هاي مقطع كارشناسي رشته علوم قرآن و حديث، اولين كارويژه مديريت توليد درسنامه‌هاي قرآني در روز پنجشنبه چهاردهم ارديبهشت‌ماه در محل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با حضور ابوالفضل خوش منش، رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور و سایر اعضاي حقوقي و حقيقي تشكيل شد.

وی افزود: در ابتداي اين جلسه كلياتي در مورد شاخص‌هاي اصلی درسنامه‌ها و نيز لزوم انسجام و يك‌پارچگي درسنامه‌ها مورد گفت‌وگو قرار گرفت؛ در ادامه جلسه مزبور، با دقت و تبادل نظرِ حاضران و با در نظر گرفتن تمام ظرفيت‌هاي كشور در حوزه علوم قرآن و حديث، به شناسایی و تعيين مؤلفان و ناظران علمي براي توليد درسنامه‌ها پرداخته شد.

مدیرروابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهارکرد: آيين‎نامه توليد درسنامه‎ها برنامه درسي علوم قرآن و حديث، كه تصريح در عدم امكان واگذاري  همزمان بيش از دو واحد درسي به يك مؤلف براي تدوين درسنامه دارد، از مواردي بود كه در طول جلسه مورد توجه قرار داشت.

وی گفت:  همچنین رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با تأکید بر مغتنم شمردن زمان، مدت زمان یک دوره کارشناسی یعنی ۷ نیمسال تحصیلی را زمان مناسبی برای تدوین منابع، اجرا، بازخوردگیری و پایش و بازنگری مجدد سرفصل‎ها دانستند و تصریح کردند که با یک راهبری ملی که می تواند ستاد آن در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باشد، این مهم بايد صورت پذیرد.

کاظمی زاده اظهار کرد: از آنجا كه رشته علوم قرآن و حديث مبتني بر نيازهاي نظام توسعه فرهنگ قرآني بازنگري شده است، مركز هماهنگي و توسعه پژوهش و آموزش عالي قرآني كشور حمايت مالي لازم براي تدوين و طراحي منابع درسي را بر عهده دارد. با توجه به توافق صورت گرفته طراحي و انتشار اين درسنامه‎ها به نحوي صورت خواهد گرفت كه با قيمت متناسب با توان مالي دانشجويان در سراسر كشور توزيع شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :