تاريخ : یکشنبه 1396/3/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59542
شخصیت معنوی امام راحل شناخته نشده است

شخصیت معنوی امام راحل شناخته نشده است

آیت الله ری شهری در مراسم رونمایی از آثار دارالحدیث گفت: شخصیت معنوی امام راحل شناخته نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث،آیت الله محمدی ری شهری، رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در نشست سالانه مؤسسه دارالحدیث با اشاره به اینکه چند روز قبل سالگرد عروج ملکوتی امام راحل بود، به بیان خاطراتی از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و عنوان کرد: حضرت امام خمینی ره حق فراوانی بر این ملت بلکه بر همه مسلمانان و مستضعفان جهان دارد و حتی این دارالحدیث هم یکی از برکات امام است که با مساعدت ایشان از زیرزمین منزلمان در قم آغاز به کار کرد.

تولیت آستان مقدسحضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلامدر ادامه یاد و خاطره مرحوم سید علی اکبر ابوترابی را گرامی داشت و با اشاره به خاطرات فراوانی که ایشان از دوران انقلاب، جنگ و اسارت داشتند، گفت: تصمیم بر این بود که خاطرات ایشان ضبط شود اما پس از این تصمیم طولی نکشید که ایشان به سرای باقی شتافتند.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: مرحوم ابوترابی نقل می کردند که وقتی خبر وفات امام در اسارت به ما رسید، با خودمان فکر می کردیم چگونه این خبر را به عزیزانی که همه وجودشان امام بود بدهیم و چه غوغایی می شود و اسرا چه حالی پیدا می کنند؟ فکر کردیم از ابتدا نگوییم که ایشان فوت کرده اند و گفتیم دعای توسلی برای شفای حضرت امام برگزار کنیم بعد به تدریج بگوییم که حال امام ره خوب نیست و به فاصله یکی دو روز خبر را به اسرا اعلام کنیم.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: مرحوم ابوترابی نقل می کرد که در همان جلسه که دعای توسل برگزار کرده بودیم یکی از جوانان اسیر آمد پیش ما و گفت شما بی خود می گویید که امام مریض است امام از دنیا رفته است. ما تعجب کردیم که از کجا فهمیده؛ گفت در همین دعای توسلی که برگزار کردیم و در عالم دیگر(ظاهرا حال مکاشفه بوده) دیدم که در آسمان هستم و همه انبیا و اولیا صف کشیده اند و مثل این بود که فرد جدیدی از دنیا می خواهد وارد عالم برزخ شود و همه منتظر بودند که ببینند چه کسی می خواهد بیاید که این همه بزرگان به احترام آن بزرگوار صف کشیده و ایستاده اند که یک مرتبه روح حضرت امام آمد و گفتند امام از دنیا وارد عالم برزخ شد و من تا فهمیدم امام از دنیا رفته منقلب شدم و گفتم یتیم شدیم و شروع کردم به گریه کردن و همین که گریه زاری می کردم دیدم که در محضر حضرت فاطمه (س) هستم و به ایشان اظهار کردم که چرا اینگونه شد؟ فرمودند که  ما تلاش کردیم ایشان بیشتر در دنیا باشند اما تقدیر الهی را نمی شود تغییر داد. این را دیدم و به حال عادی برگشتم و از این حال متوجه شدم که امام از دنیا رفته است.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه بیان کرد: امام شخصیت عظیمی بود تا کسی از نزدیک با ایشان  ارتباط نداشته باشد نمی داند که این شخصیت از نظر معنوی چه جایگاهی داشته است. ایشان از نظر سیاسی یک نابغه سیاسی بود و از نظر علمی و عرفانی جایگاه ویژه ای داشتند اما از نظر معنوی شخصیت فوق العاده ای بود که شناخته نشده است.

وی ضمن قرائت بخشی از دعای افتتاح که در آن آمده است: « اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ» گفت: صدها سال اجداد ما این دعا را در دعای افتتاح می خواندند اما مستجاب نمی شد تا اینکه  به برکت امام و تحول معنوی که این دم مسیحایی برای مردم ایجاد کرد این دعا مستجاب شد و پرتوی از انقلاب اسلامی که زمینه ساز حکومت جهانی اسلام به رهبری بقیة الله الاعظم است تحقق یافت.این انقلاب را به دست ما سپرده اند و هر کسی مسئولیت سنگینی برای تداوم آن دارد تا به دست صاحب اصلی آن برسد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام،  در ادامه به اشاره به بیانات امام راحل که فرموده اند: «این انقلاب هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه هم در انگیزه هدیه الهی بود» تصریح کرد: پیروزی انقلاب دو رکن اساسی داشت «انگیزه الهی» و «وحدت کلمه»؛ اکنون دشمن این دو رکن را هدف گرفته است تا هم انگیزه را سست کند و هم تفرقه ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مسئولیت های من و شما این است که کمک کنیم بر وحدت کلمه البته بر محور مقام معظم رهبری که اگر این محور شکسته شود وحدتی باقی نخواهد ماند. کاری نکنیم که به خاطر بعضی مسائل و سلیقه ها چند دستگی وجود داشته باشد.

آیت الله محمدی ری شهری تصریح کرد: آنچه دشمن می خواهد این است که جامعه به جان هم بیفتد. یکی از مسئولیت های تک تک ما در خانواده، جامعه و میان دوستان این است که سعی کنیم همه را بر محور ولایت و رهبری متحد کنیم.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، به حضور حداکثری مردم در انتخابات و تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در این خصوص نیز اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که هدف من شخص نیست هدف من این است که پای صندوق های رأی جمعیت حاضر شوند برای من مهم نیست که چه کسی بیاید هدف این است که جمعیت همه بیایند و شرکت حداکثری وجود داشته باشد.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: این انتخابات از جهت حضور پر رنگ مردم یکی از بهترین انتخابات بود. پس از این حادثه به نحو احسن استفاده کنیم و طوری نشود که رکن رکین تداون نظام که وحدت کلمه است از بین برود.

در پایان این مراسم نیز از جدیدترین آثار منتشر شده در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث رونمایی شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :