تاريخ : چهارشنبه 1396/4/21 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59923
مراسم بزرگداشت وفات محدّث والامقام حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

مراسم بزرگداشت وفات محدّث والامقام حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در مراسم بزرگداشت وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در بارگاه ملکوتی آن حضرت برگزار شد، گفت: هدف آفرینش انسان رسیدن انسان به کمال ابدی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه گروه تکفیری داعش جنایتکار مولود همین احادیث تحریف شده است، گفت: عوامل و انگیزه شبهه افکنی دشمن منحرف کردن مسلمانان از مسیر اسلام است.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّسحضرت عبدالعظیم علیه السّلام، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در مراسم بزرگداشت وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در بارگاه ملکوتی آن حضرت برگزار شد، گفت: هدف آفرینش انسان رسیدن انسان به کمال ابدی است.

وی افزود: خداوند برای هدایت انسان پیامبران بسیاری بسوی او گسیل داشت تا از طریق آنان از گمراهی و جهل نجات یافته و در مسیر سعادت از خطورات شیطانی در امان بماند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا تاکید بر اینکه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در گرو عمل و تدبر در آیات و روایات است، بیان داشت: کلام الهی و تمسک جستن به سیره ائمه اطهار(ع) کامل‌ترین الگو برای نجات بشر محسوب می‌شود، سبک زندگی اسلامی منطبق با قرآن و عترت است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: اگر کسی از مسیر اهل بیت(ع) و قرآن کریم جدا شود به طور قطع منحرف خواهد شد، منحرفان تاریخ گواه بر این مدعا است.

وی کلام ائمه اطهار(ع) را از ذخایر گرانبها در همه اعصار به خصوص در عصر کنونی دانست و گفت: با پیشرفت علوم هنوز هیچ مکتب و شخصیت بین المللی نتوانسته محتوایی همانند قرآن و کلام اهل بیت(ع) ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان کلام الهی هرگز مورد تحریف قرار نگرفته است، تصریح کرد: خداوند خالق انسان است و تنها اوست که می‌داند چه نسخه‌ای برای او باید تنظیم کند و نزول قرآن برای انسان به عنوان نسخه شفا بخش به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اینکه کلام ائمه اطهار(ع) به عنوان ذخایر معنوی برای مومنان و شیفتگان آن حضرات به شمار می‎رود، گفت: محدثان بزرگ در طول تاریخ نقش اساسی در زندگی مردم داشته‌اند زیرا سخن، تقریر و عمل ائمه اطهار(ع) برای مردم حجت و عمل به اوامر و نواهی آنان مایه نجات انسان می‌شود.

وی با تاکید براینکه در آیات قرآن کریم کمترین تحریفی صورت نپذیرفته است، تصریح کرد: قرآن کریم تنها کتاب الهی است که مورد تحریف دشمنان قرار نگرفته است و تفاسیر مختلفی از سوی علمای تراز اول اسلام برای آن به قلم تحریر در آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: در حالی که دشمنان از همان صدر اسلام به تحریف و جعل احادیث پرداخته و کلام پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را بدون آنکه کم و زیاد کنند در شان معاویه نقل کرده‌اند و امروز داعش جنایتکار مولود همین احادیث تحریف شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مجموعه دارالحدیث را در شناسایی و تنظیم احادیث مایه افتخار شهرری دانست و گفت: دانشکده علوم حدیث که آیت‌الله ریشهری به احداث آن اقدام کرده در راستای احیای احادیث کمک شایانی انجام داد و امروز اگر سخن از بانکداری بدون ربا به میان می‌آید براساس احادیث نقل شده است.

وی در پایان با بیان اینکه دین شناسی کار ساده‌ای نیست به همین دلیل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دین خود را بر امام معصوم عرضه کرد، خاطر نشان کرد: امروز برخی با شبهه افکنی درصدد گمراه ساختن مردم از مسیر اسلام هستند بنابراین قرآن و سنت تنها مسیر الهی برای نجات بشر به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :