تاريخ : دوشنبه 1389/8/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6043
نمايشگاه مخطوطات اسلامی شروعی برای ترويج مباحث قرآنی است

نمايشگاه مخطوطات اسلامی شروعی برای ترويج مباحث قرآنی است

دو شنبه ۳/۸/۸۹

راوی: رئيس دفتر مقام معظم رهبری در حاشيه بازديد از اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه مخطوطات اسلامی بسيار جالب و ارزشمند است اما بايد توجه داشت كه اين نمايشگاه شروعی است و بايد پايان وسيع‌تری داشته باشد.رئيس دفتر مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمدی گلپايگانی روز چهارشنبه ۲۸ مهر در حاشيه بازديد از نمايشگاه مخطوطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با تأكيد بر اينكه نمايشگاه مخطوطات اسلامی مجموعه‌ای جالب و بسيار ارزشمند است، اظهار داشت: اين نمايشگاه ارزشمند در خدمت قرآن و معارف قرآنی ايجاد شده است و منشا بركات بسيار زيادی خواهد بود.
وی افزود: ابتكاراتی كه اينجا به چشم می‌خورد نياز قرآن پژوهان را مرتفع كرده و كسانی كه در اين حوزه فعاليت می كنند، از مكتوبات و نسخ جالب اين مركز ارزشمند بازديد كنند.
رئيس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اينكه قرآن يعنی معجزه جاويد پيامبر يك گنج تمام ناشدنی است، تصريح كرد: در اين زمينه، خدمات بزرگی ارائه شده و پژوهش های قرآنی اهميت زيادی در نشر معارف قرآنی دارد.
وی با تاكيد بر اينكه در مسايل قرآنی بيش از اين ظرفيت وجود دارد و اين نمايشگاه يك شروع است، گفت: اين نمايشگاه شروعی است كه پايانش بايد بسيار وسيع‌تر و در خدمت به قرآن پژوهان و كسانی كه به دنبال معارف قرآن هستند باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی گلپايگانی با تأكيد بر اينكه دارالحديث يك مجموعه جامع و منشأ خدمات بسيار بزرگی است، اظهار داشت: نسخ خطی قرآن در اين نمايشگاه بسيار جالب و شگفت‌انگيز بود.
يادآوری می شود، نمايشگاه «مركز بين المللی مخطوطات اسلامی» صبح چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۸۹ با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و جمعی از اساتيد، فضلا، طلاب و پژوهشگران حوزه علميه قم در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث افتتاح شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :