تاريخ : چهارشنبه 1389/8/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6047
نسخه‌های خطی اسلامی گردآوری می‌شود

نسخه‌های خطی اسلامی گردآوری می‌شود

چهار شنبه ۵/۸/۸۹

راوی: مركز مخطوطات اسلامی با جمع‌آوری نسخه‌ها و تصاوير منابع مكتوب شيعه مجموعه‌ای غنی را در اختيار محققان، به‌ويژه در حوزه علوم حديث، قرار می‌دهد.حجت الاسلام و المسلمين «مهدی مهريزی»

به گزارش راوی، حجت الاسلام و المسلمين «مهدی مهريزی» رئيس پژوهشكده علوم و معارف حديث مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث با بيان اينكه مخطوطات بخشی از تمدن هر كشور را تشكيل می‌دهند، افزود: اين مركز با جمع آوری نسخه ها و تصاوير منابع مكتوب شيعه مجموعه ای غنی را در اختيار محققان، به ويژه در حوزه علوم حديث، قرار می دهد.
وی گفت: نمايشگاه مركز بين‌المللی مخطوطات اسلامی با هدف اطلاع‌رسانی به محققان و پژوهشگران در بخش‌هايی مانند قرآن، حديث، ادبيات نسخه ها و علوم پزشكی برپا شده‌است.
وی شناسايی و گردآوری تصوير نسخه ها و مخطوطات، نگهداری و ترميم نسخ خطی و شناسايی محققان و مراكز جهت تصحيح و نشر نسخ خطی را از جمله برنامه های مركز بين المللی مخطوطات اسلامی اعلام و تصريح كرد: تهيه فهرست مخطوطات و تصاوير آنها، برگزاری كنگره ها و نشست های علمی با حضور انديشمندان داخلی و خارجی و انجام طرح های مطالعاتی و تحقيقاتی از جمله فعاليت های اين مركز است.
رئيس پژوهشكده علوم و معارف حديث موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث افزود: برقراری ارتباط و تبادل نظر با ديگر مراكز و موسسات علمی داخلی و بين المللی، كوشش در ايجاد و گسترش پايگاههای اينترنتی در حوزه مخطوطات و شبكه سازی اطلاعات و عرضه خدمات مشورتی به پژوهشگران اين عرصه از ديگر فعاليت های مركز بين المللی مخطوطات اسلامی است.

نمايشگاه «مركز بين المللی مخطوطات اسلامی» صبح چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۸۹ با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و جمعی از اساتيد، فضلا، پژوهشگران نسخ خطی و طلاب حوزه علميه قم در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث افتتاح شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :