تاريخ : سه شنبه 1389/8/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6053
قم شرايط لازم برای انتشار مجموعه‌های خطی را داراست

قم شرايط لازم برای انتشار مجموعه‌های خطی را داراست

سه شنبه ۱۱/۸/۸۹

مدير مركز ناشران قم در حاشيه بازديد از نمايشگاه مخطوطات اسلامی مؤسسه دارالحديث قم، گفت: قم با وجود ظرفيت بالا در حوزه نشر كتب دينی و اسلامی، شرايط لازم برای انتشار مجموعه‌های خطی را نيز داراست.حسینی

«سيدمحمود حسينی» مدير مركز ناشران قم در حاشيه بازديد از نمايشگاه مخطوطات اسلامی مؤسسه دارالحديث قم با اشاره به منحصر به فرد بودن نمايشگاه مخطوطات اسلامی تصريح كرد: انتشار اينگونه آثار به تمام كشورهای اسلامی و ملل جهان، حفظ و گسترش فرهنگ اسلامی ما را در پی خواهد داشت.
وی قم را مركز پژوهش و تحقيق علوم اسلامی و دينی خواند و افزود: وجود اينگونه مراكز، نياز اصلی و جدی محققان و پژوهشگران است كه مؤسسه دارالحديث توانسته به خوبی اين كار را انجام دهد.
مدير مركز ناشران قم از حمات تلاشگران عرصۀ حفظ فرهنگ اسلامی تقدير كرد و گفت: با امكانات موجود و زمينه لازم برای بسط و گسترش حوزه فعاليت اينگونه مراكز، هر روز شاهد شكوفايی احيای نسخ خطی خواهيم بود.
حسينی همچنين افزود: انتشار مجموعه‌های كتب اسلامی و نسخ خطی به شكل ويژه بايد در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران عرصه دين قرار گيرد تا ضمن جلوگيری از خطر نابودی و برخورداری آنان از علوم گذشته به غنای بيشتر فكری و عملی مطالب و علوم جديد دست يابند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :