تاريخ : سه شنبه 1389/8/11 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6056
نسخ خطی پشتوانه فرهنگی و شناسنامه تمدن هر ملتی هستند

نسخ خطی پشتوانه فرهنگی و شناسنامه تمدن هر ملتی هستند

سه شنبه ۱۱/۸/۸۹

مدير كتابخانه مدرسه فيضيه با بيان اين مطلب گفت: نسخ خطی پشتوانه فرهنگی و شناسنامه تمدن هر ملتی هستند و اين نسخ بايد شناسايی، احيا و حفاظت شوند.

به گزارش راوی، «حسن رجبيان» مدير كتابخانه مدرسه فيضه در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه مركز بين‌المللی تصاوير مخطوطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ايكنا، اعتبار و عيار هر كار تحقيقی را در گرو اعتبار و قدمت منابع تحقيق دانست و افزود: نسخ خطی جزو مواد اوليه تحقيق است و بايد در اختيار محققان و پژوهشگران قرار گيرد تا زبدگان علم و هنر بتوانند از آن بهره برداری لازم را داشته باشند.
وی با بيان اينكه وجود مركز بين‌المللی تصاوير مخطوطات اسلامی می‌تواند كمك بسياری به محققان دينی كند، تأكيد كرد: اين مركز بايد با تعامل و همكاری با ديگر مراكز، مدارس علميه، مؤسسات و كتابخانه‌هايی كه دارای مخازن غنی نسخ خطی هستند از موازی‌كاری جلوگيری كند.
مدير كتابخانه مدرسه فيضيه تعداد نسخ خطی موجود در كتابخانه اين مدرسه را ۲۶۰۰ جلد عنوان و تصريح كرد: با توجه به اينكه مركز بين‌المللی تصاير مخطوطات اسلامی از روش‌های نوين در ترميم و تصحيح و نگهداری نسخ خطی استفاده می‌كند ما نيز سعی داريم تا از اين روش‌ها در مخزن كتب خطی خود نيز استفاده كنيم.

نمايشگاه «مركز بين‌المللی مخطوطات اسلامی» صبح چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۸۹ با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب، توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و جمعی از اساتيد، فضلا، طلاب و پژوهشگران حوزه علميه قم در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث افتتاح شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :