تاريخ : شنبه 1389/11/9 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6168
پیام تسلیت به مناسبت ارتحال عالم شیعی عربستان

پیام تسلیت به مناسبت ارتحال عالم شیعی عربستان

آیت الله محمد ری شهری طی پیامی رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد آیت الله محمد علی العمری را به پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان، شیعیان عربستان و خانواده ایشان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه حدیث نت، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین خدمات علمی، تبلیغی و اجتماعی فراوان این روحانی جلیل القدر را برای حفظ حوزه تشیع و مکتب اهل بیت(ع) در سرزمین وحی و در کنار مرقد پیامبر اکرم(ص) و قبور خاموش ائمه بقیع(ع) متذکر شده و مرارت ها و مشقت های بسیاری را که ایشان در این راه به جان خرید، خاطر نشان کرده است.
آیت الله ری شهری ضمن یادآوری دیدارهای مکرر خود با آیت الله العمری در ایام حج، اشاره نموده است که آن بزرگوار ارادت ویژه ای به امام عصر ارواحنا فداه داشت و انتظار می کشید که در دوران زندگی، ایام ظهور آن حضرت را درک کند.
در این پیام آمده است: ‌آیت الله العمری سالهای زیادی از عمر بابرکت خود را برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) صرف کرد شاگردان زیادی را تربیت کرد و در این راه حدود چهار دهه از عمر خود را در زندان گذارند ملامت ها و سختی های طاقت فرسا را تحمل کرد ولی از تلاشهای مداوم خود نکاست. بی شک رحلت این مرد خدا خسران عظیمی برای شیعیان عربستان به حساب می آید اما با عنایات و الطاف الهی شاگردان آن مرحوم و علما و بزرگان شیعه در عربستان ترویج و گسترش مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش دنبال خواهند کرد و راهی را که آن بزرگوار می پیمود با جدیت تداوم خواهند داد.
در این پیام از درگاه حضرت حق مسئلت شده است؛ ‌روح پاک آن عالم مجاهد را با ارواح پیغمبر و آلش محشور کند و به تمام بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت فرماید.
مرحوم آیت الله عمری در عمر بابرکت نزدیک به ۹۰ ساله خود منشا خدمات علمی و تبلیغی و اجتماعی بسیاری بود. حسینیه بزرگی در مدینه منوره به اهتمام او ایجاد شده است که شیعیان مراسم و مجالس خود را با وجود فشارهای بسیار سلفی های سعودی در آن برگزار می کنند.
سلفی ها با فشار آوردن به پلیس سعودی و پلیس مذهبی این کشور و بهانه تراشی های متعدد بارها این حسینیه را تعطیل و آیت الله عمری را به زندان انداخته بودند.
این عالم شیعی عربستان ۴۵ سال از عمرش را در زندان های وهابیون عربستان سپری کرد.
علامه «شیخ محمد علی العمری»,‌همزمان با اربعین حسینی پس از سال ها تبلیغ مکتب اهل البیت در سن یکصد سالگی در بیمارستان ملی مدینه دار فانی را وداع گفت.

گزارش دیدار آیت الله ری شهری با آیت الله العمری

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :