تاريخ : یکشنبه 1389/11/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6170
موسوعه احاديث فقهی شايسته تقدير است

موسوعه احاديث فقهی شايسته تقدير است

یک شنبه ۱۰/۱۱/۸۹

راوی: آيت‌الله «سيد عبد‌الكريم فضل‌الله» از علمای برجسته لبنان، پنج‌شنبه ۷ بهمن ضمن حضور در نشست علمى گروه فقه و حقوق پژوهشكده علوم حديث با آيت‌الله رى شهرى ديدار و گفت‌وگو كرد.گفتگو

به گزارش پایگاه حدیث نت (راوی)، آيت‌الله «سيد عبد‌الكريم فضل‌الله» از علمای برجسته لبنان و امين عام حوزه‌هاى علميه اين كشور، كه به دعوت گروه فقه و حقوق پژوهشكده علوم و معارف حديث به مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث آمده بود ضمن حضور در نشست علمى گروه فقه و حقوق پژوهشكده علوم حديث با آيت‌الله رى‌شهرى ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار آيت‌الله فضل‌الله با بيان اينكه اين مجموعه عظيم و اين مجاهدت‌ها به حق شايسته تقدير است، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ايران و از طريق آثار و تأليفات علمی با آيت‌الله ری شهری آشنايی دارم و برای تأليف كتابم «لو بايع الحسين(ع)» از برخی آثار آيت‌الله ری شهری استفاده كرده‌ام.
در اين نشست روند پژوهشی موسوعه احاديث فقهی توسط حجت‌الاسلام و المسلمين «سيد محمد كاظم طباطيايی» مدير گروه فقه و حقوق، تشريح شد.
آيت‌الله «سيد عبد‌الكريم فضل‌الله» در خصوص موسوعه احاديث فقهی تاكيد كرد: موسوعه احاديث فقهی كاری عظيم و مهم است و پژوهشگران فعال در تدوين اين مجموعه كه خداوند به ايشان جزای خير بدهد تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند.
وی با اشاره به اينكه اين موسوعه قابليت آن را دارد كه مصدر اساسی بسياری از كتب قرار گيرد، پيشنهاد كرد: اگر اين طرح به صورت يك كتاب جامع ارائه شود چنان كه احاديث شيعه و متون اهل سنت هر دو براساس نظمی خاص در آن گنجانده شود تأثير بسزايی در پيشرفت فقه اسلامی و كار فقها خواهد داشت.
آيت‌الله «سيد عبد‌الكريم فضل‌الله» افزود: فقه مقارن برای ما بسيار مفيد است، چرا كه شيعه از نظر فقهی، عقائدی، منطق كلام و ... توانا و اثر‌گذار است.
گفتنی است، تدوين «موسوعه احاديث فقهی»، از سال ۱۳۸۸ در دستور كار واحد فقه و حقوق پژوهشكده علوم و معارف حديث قرار گرفته است، تكميل كتاب «وسائل‌الشيعة فی تحصيل مسائل الشريعة» اثر شيخ حر عاملی، از مراحل تدوين اين موسوعه فقهی است.‌

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :