تاريخ : سه شنبه 1389/11/12 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6173
فقه مقارن تأثير بسزايی در يگانگی انديشه مسلمانان دارد

فقه مقارن تأثير بسزايی در يگانگی انديشه مسلمانان دارد

پایگاه حدیث نت: فقه مقارن تأثير بسزايی در يگانگی انديشه و وحدت امت اسلامی دارد و اين آن حقيقتی است كه دشمنان اسلام برای محو آن به ايجاد حجاب‌های نفسانی ميان فرق اسلامی پرداخته‌اند.

آيت الله سيد عبد الكريم فضل الله الحسنی در مصاحبه اختصاصی با راوی، به تاثير علوم قرآن و علوم حديث در وحدت جهان اسلام پرداخت و گفت: علوم قرآن وحديث بی شك موجب برطرف شدن بسياری از حجاب های نفسانی بين شيعه و اهل سنت خواهد شد.

وی افزود: دشمنان اسلام عزيز برای پيش برد اهداف باطل خويش در طول ساليان متمادی به اختلاف افكنی بين فرق اسلامی و به خصوص دور كردن مسلمين از انديشه های ناب شيعه و اتهام به تشيع پرداخته اند.
اين عالم برجسته لبنانی تصريح كرد: كار مشترك در بحث های حديثی و قرآنی چنان كه نظرات شيعه و اهل سنت در مجموعه های واحدی قرار گيرد، موجب آن خواهد شد كه تمامی مسلمين بدانند كه اين دروغ پردازی های رسانه ای و اختلاف افكنی ها ميان مذاهب اسلامی و اتهام به تشيع كه ساليان سال رواج داشته است يك فكر باطل و يك حربه تبليغاتی برای جلو گيری از اتحاد مسلمانان بوده است.
وی اظهار داشت: اين گونه كارهای مشترك بر محورهای واحد واصيلی چون قرآن و حديث نه تنها در اتحاد اسلامی اثر بسزايی دارد كه موجب پيشرفت و تأملات جديد در حوزه تفكر شيعی نيز خواهد شد. همچنين اين كار بيان گر انديشه بلند، دقت تفكر و منطق تفاهم در شيعه نيز خواهد بود و نشانگر ارزش های والای اسلام عزيز نيز خواهد بود.
آيت الله فضل الله بيان داشت: ما بر اين باوريم كه ياری حق و حق گرايی اصل محوری در دين است . ما شيعه را به خاطر شيعه بودنش و يا سنی را به خاطر سنی بودنش ترويج نمی كنيم ما به دنبال حق هستيم هر كجا كه باشد. معتقديم فقه مقارن تأثير بسزايی در يگانگی انديشه و وحدت امت اسلامی خواهد داشت. اين آن حقيقتی است كه دشمنان اسلام برای محو آن به ايجاد حجاب های نفسانی ميان شيعه و اهل سنت و اختلاف افكنی ميان فرق اسلامی پرداخته اند. خداوند متعال دست دشمنان اسلام را از امت اسلامی كوتاه كند ان شاء الله والحمد لله رب العالمين.
گفتنی است، آيت‌الله «سيد عبد‌الكريم فضل‌الله الحسنی» از علمای برجسته لبنان و امين عام حوزه‌هاى علميه اين كشور، كه به دعوت گروه فقه و حقوق پژوهشكده علوم و معارف حديث به مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث آمده بود ضمن حضور در نشست علمى گروه فقه و حقوق پژوهشكده علوم حديث با آيت‌الله رى‌شهرى ديدار و گفت‌وگو كرد.
وی در خصوص موسوعه احاديث فقهی تاكيد كرد: موسوعه احاديث فقهی كاری عظيم و مهم است و پژوهشگران فعال در تدوين اين مجموعه كه خداوند به ايشان جزای خير بدهد تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :