تاريخ : شنبه 1389/12/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 6197
آيت الله محمدي ري شهري: انتظار از حوزه علميه حضرت عبدالعظيم عليه السلام اين است که سرآمد ديگر حوزه ها باشد

آيت الله محمدي ري شهري: انتظار از حوزه علميه حضرت عبدالعظيم عليه السلام اين است که سرآمد ديگر حوزه ها باشد

سه شنبه ۲۴/۱۲/۸۹

توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام گفت: انتظار از طلبه هايي که درجوار حرم مطهرحضرت عبدالعظيم الحسني عليه السلام که از فقهاي فرزانه وازامامزادگان والامقام تاريخ اسلام است، تحصيل مي کنند وازفضاي معنوي اين محيط نوراني بهره مي گيرنداين است که در ابعاد مختلف علمي و معنوي سرآمد طلاب ديگر حوزه ها باشند.آیت الله ری شهری

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع)، آيت الله محمد محمدی ری شهری در مراسم قدردانی از طلاب برگزيده حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام كه در ابتدای جلسه درس اخلاق ايشان، برگزار شد، ضمن تبريك ميلاد امام حسن عسكری (ع) از اساتيد و طلاب حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام به دليل كسب موفقيت های علمی تشكر كرد و گفت: با توجه و الطاف الهی و با تلاشی كه مديريت جديد حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام در سال جاری داشته است، شاهد شكوفايی بيشتر طلاب، خواهران و برادران بوده ايم كه ان شاء الله حركت های آغاز شده برای ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب با درخشش و موفقيت های بالاتری در سال آينده همراه باشد.
وی افزود: حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام در سال آينده نيز همچنان كه رهبرمعظم انقلاب در ابتدای امسال فرمودند بايد، همت مضاعف و كار مضاعف را سرلوحه برنامه ريزی های خود قرار دهند تا سال آتی و همه سال های ديگر سال موفقيت بيشتر با تلاش مضاعف باشد.
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام اظهار اميدواری كرد كه طلاب مدرسه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام در خدمت به اسلام و معارف اهل بيت عليهم السلام دارای توفيقات روز افزون و از زمينه سازان حكومت جهانی اسلام به رهبری حضرت وليعصر (عج) باشند.
آيت الله محمدی ری شهری همچنين در واكنش به انتشار برخی فيلم هايی كه اخيرا با موضوع « ظهور حضرت وليعصر(عج)» در جامعه منتشر شده است و با تكذيب آن چه در اين زمينه به وی نسبت داده شده گفت: آن چه در برخی از اين فيلم ها گفته می شود، حرف های ضعيف و غير مستندی است كه به لحاظ علمی به آن ها نمی توان استناد كرد.
وی همچنين با ابراز تاسف از انجام اينگونه كارهای غير فرهنگی گفت: متاسفانه در شرايط موجود از هر امر مقدسی سوء استفاده می شود و البته آرزوی همه ما اين است كه اين انقلاب به انقلاب جهانی حضرت وليعصر (عج)متصل شود.
موضوع درس اخلاق آيت الله محمدی ری شهری در اين جلسه، «اصلی ترين عوامل خودسازی و سازندگی » بود.
در اين مراسم از نويسندگان مقالات برگزيده در جشنواره سراسری علامه حلی (ره) از جمله مقاله علمی « تناسب ذاتی بين لفظ و معنا » نوشته آقايان خليلی، محمود خانی و ميلاد رمضانيان از طلاب حوزه علميه حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام كه رتبه دوم كشوری را به خود اختصاص داده است، قدردانی شد.
همچنين در اين مراسم از سروش محمد صادق، حاتمی، دستور و مرتضی محقق و نيز آقايان كيوان حمزه لويی، سيد رضا حسينی و فتاحی كه مقالات علمی آن ها به جشنواره سراسری علامه حلی راه پيدا كرده است، تقدير شد.
همچنين آقايان رضاابراهيمی، محمد سجاد اسكندری، رضا حيدری زاده و ابوالفضل نيكو نظر و حامد عبداللهی و آقايان، قلی زاده، سيد مسعود ثنا گستر و حامد كميجانی نيز به دليل اينكه مقالات علمی ايشان به جشنواره سراسری راه يافته است، قدردانی شد.
در بخش خواهران نيز خانم ها احمدی، سلگی و درويش و خانم ها عابدين زاده، دستوار، نجفی و سيبويه به دليل موفقيت در بخش منطقه ای و از خانم افروز شعاعی به دليل كسب رتبه كشوری در جشنواره سراسری علامه حلی (ره) قدردانی بعمل آمد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :